söndag 25 april 2010

Hormon tabletter...

Jag var som bekant hos tant doktore för mina "kvinnliga en gång i månaden återkommande besvär"...Nja det var väl kanske inte helt frivilligt men maken gav mig inget speciellt alternativ, (antingen ringer du eller jag och beställer tid, hette det ju). Jorå, var där på besök och fick veta det maken har sagt till mig i ett års tid...det är INTE ok att ha det så som jag har det. Vi konculterde med varandra och jag berättade att jag har donerat en njure och att jag är oerhört försiktig med allt vad medikamenten heter eftersom jag har ju ingen reserv att falla tillbaka på, om jag sabbar den befintliga njuren. Men då ska jag äta hormon tabletter 10 dagar i månaden, innan det är dags. Åh det har jag gjort nu..Vilken skillnad:) Skulle ha gjort detta helt klart för ett år sedan!!!!