onsdag 21 april 2010

Hur osmart eller trött får man vara...

På nätterna är det absolut INTE tyst i vårt hus. Det är ett kakafoni av aldrig sinande snarkningar som kan låta allt från ett moped till typ v 12 motor..:) Jo, man vänjer sig, det går men trots detta ständiga oljudet som 3 av 4, av husets herrar står för, så vaknar jag direkt när det låter lite annorlunda. I natt vaknade jag av att någon ligger och hyperventilerar (andas snabbt och korta andetag), först tänkte jag, VEM och vad har hänt... Sedan lokaliserade jag ljudet, och det kom UNDER vårt täcke vid fötterna! Gustaf, ligger mellan oss vid fotändan UNDER duntäcket och flåsar som aldrig förr:) Tro inte att han hade planer på att flytta sig, åh nej, det fick jag göra, gräva fram honom och lägga honom ovanpå täcket!!!Hur korkad får man bli egentligen??Eller hade han inte vaknat tro? Samtidigt hade han legat kvar hade han ju aldrig vaknat, utan dött av värmeslag minst..!