måndag 13 juli 2009

Home Swet Home...

Så var vi åter hemma igen. Denne gången har vi varit i Simrishamn, vi "kopplade" på vagnen på torsdag eftermiddag och drog iväg med destination, Hammars... Väl framme ca 23,00, så frikampade vi första natten. Sedan så skulle vi ta in på någon camping...Hahaha Vi har varit oerhört bortskämda vad det gäller campinglivet! Eftersom vi startade redan mitten av april med att åka ut och då var det hur jäkla mycket plats på campingarna, ja vissa hade ju fortfarande stängt till och med, sedan så var i på Öland och vår paradis camping och där hade vi hur mycket plats som helst... Men nu stundar bistra tider blev vi ganska snart varsel om!SEMESTERTIDER!!! Ingen camping hade plats i Ystad. Ok då fortsatte vi till Simrishamn, och det är jag glad för vilket vackert ställe!! Jorå, det fanns plats på en camping till oss, och nu börjar Monikas, mardröm. Campingen var som en hel stad!Det som saknades var sjukhus och en polis station, typ... Ekipagen låg knappast jämte varandra utan jag skulle vilja beskriva det att man låg snarare på varandra...UUUUGH. Ena grannen som vi hade var ett par typ i våran ålder, dom skällde på varandra från det att dom kom! Suck ,stön ,pust, jag försökte att undgå deras konversation så gått det gick men men...Jag kan säga att jag var fascinerat, det låg på en 5-årings nivå, och då vill jag inte på något sätt förolämpa en 5-åring! Äsch, vi struntar i våra grannar, men några hade helt klart inte alla böcker i bokhyllan!!! Sedan kom fredag kväll och då brakade helv... loss...DANS BANDSMUSIK, alltså är det någonting jag fullständigt avskyr så är det smörig dans bandsmusik, konsten att misshandla musik på detta sättet... Jamen tänk, gamla goda 60-tals låtar som man har gjort om till dansbands plåga!Då höll jag på att bryta ihop. Så när maken och jag hade rastat hundarna vid ca 22-tiden så kröp vi ner i våran goa säng, satte på en thriller och bara njööööt. Som maken uttryckte det, det här är LYX! På lördag var vi efterlysta av Cyberdrottningen,(modern) som undrade vart vi var. Åhhhh detta samtalet har jag väntat på,hihihi. För en gångs skull så var det ombytta roller, JAG fick tala om att solen skiner, medans hon berättade att himlen hade öppnat sig och hon stod huttrande under ett paraply,hihihi, åååååh vad häligt:))) Nu är det så att eftersom dom visstas större delen av året i ett varmare land, så brukar det vara så att det är jag som står för den regniga delen, så när det äntligen blev tvärt om då var det riktigt angenämt.. Vi var i Smygehus, och åt glass...Nika, jäkla någon gång så måste vi få till det och träffas, men jag tänkte på dig:)) SEdan var i Malmö, och lille goe Alex, är en riktig skånehund, alltså när vi var på torget i Malmö så var det som om någon idol hade anlänt , människor flockades runr oss fotograferades Alex osv:)) Vid flertal tillfällen höde vi människor säga till varandra, åååååh en sådan hund skulle jag vilja ha. Ja så har vi varit på Stens huvud, och det var oerhört vacker, jag lägger upp fotografier sedan. Ja och på söndagen skulle vi hem igen, jag måste erkänna att för första gången tyckte jag att det var riktigt skönt att komma hem:)) Idag börjar maken att arbeta igen....