måndag 20 juli 2009

Nu kom jag på det...

Jag har inte skrivit om det men förra helgen hade maken ont i halsen och feber som kom och gick. Jag blev mycket orolig eftersom skulle han åka på en halsfluss, så innebär det att det är streptokock bakterier, och dom i sin tur sätter sig på njurarna om man har otur!!!I detta fallet skulle det innebära en katastrof! Samtidigt så vet man ju inte om maken kan äta pennicilin hur som helst. Så när måndagen kom så sade jag till maken att han skulle kontakta sin läkare. Maken är som bekant åter tillbaka till dårhuset!!! Sagt och gjort maken ringde sin idiot till läkare varav denne säger på fullt allvar-du får ta kontakt med din vårdcentral!!! Alltså på SS, så vet jag inte hur många gånger dom har poängterat att man måste ALLTID kolla med dom först eftersom transplantation är så speciell, och det i sin tur innebär att dom flesta läkare inte vet vad som är direkt farligt (vissa mediciner osv)... Därför ringde maken till sin läkare och dumhuvudet, i frågan gör en sådan fadäser!!!! Jag har inte kollat i mina vårdböcker heller eftersom detta är ett annorlunda fall och mina vårdböcker har ju ett par år på nacken:))) Så har det legat och malt i mitt bakhuvud något jag bara inte kunde ta på men det har funnits där.. Så nu slog det mig som en klar blixt från himmelen! Penicilin och cortison är direkt kontra indikerande, alltså dom slår ut varandra! Man behandlar inte samtidigt med dessa två medikamenten. Herregud jag vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt om någon hade skrivit ut penicillin till maken!!!! Då ska makens läkare vara överläkare!!!Det är ju det första dom får lära sig på läkarskolan, jag undrar vart han har fått sitt läkar leg ifrån??Kanske i Mc-Donald´s happy meal box tro???