torsdag 23 juli 2009

Rapport från släktmiddagen...

Tycker ni att det vänstra kakfatet är länsat????Jag formligen DÖÖÖÖÖK, på det :))
(snacka om bristande karaktär alltså)
Visste ni att vallmo anv till bakverk??Joo det är säker, man mal vallmofröna i en speciell kvarn och sedan kokar man dom i mjölk med vaniljsocker, så det blir en "gröt"koncistens, Cyberdrottningen hade dagen till äran lagt kvark över vallmon och jag kan säga er-Det finns inga bakverk i hela världen som slår detta!!!
Jag fick en påse att ta med mig hem, men det var ta mig tusan på nåder och jag kan lova att jag frös in dom och jag kommer inte att bjuda någon på dom, dom är MINA förbehållslöst,hihihi...
Jo så var vi hemma hos syrran och svågern igår eftersom Cuberdrottningen och Boulkungen ska resa idag. Maten var gudomlig som vanligt , men idag har jag inga vänner jag får isolera mig...På dagen igår åt jag vitlöksbagett och sedan på kvällen var det en fantastisk god tzatsiki, inte ens SB 12, hjälper, jag fullkomligt stinker apa!
Jo och jag skrattade så jag har träningsvärk i magen idag.
Syrran berättade följande historia:
Vi går ju sällan på bio, det var säkert tio år sedan vi var där...Men så förra året så bestämde vi med herr T och fru E att vi skulle gå och se Mamma Mia...
Fru E, tyckte att eftersom vi inte går så ofta så ska vi ha en VIP, salong, med stora härliga fotöljer och massa annat lull lull som hör till.
Fru E, hade bokat el-biljetter och för mig var det bara att åka och hämta dom.
Sedan kom då den stora dagen. Vi åkte glatt iväg och på biografen så tog dom emot oss som kungligheter, vi blev slussade direkt till ett vipp-rum, där vi bänkade oss i en härlig stor skinnsoffa, personalen kom med godis skålar och vi fick äta obegränsat med godis, chips, popcorn och drycker...Vi njööööt och tyckte att detta var livet...
Kl var väl ca 16.00.
Jag hade lagt biobiljetterna på bordet framför oss och medans vi festade på diverse transfetter osv,så rätt vad det är stelnar Herr T till. Ögonen blev större och större och hans tyggande liksom avtog för att till slut stelna till...
Rätt vad det var så frågade han lite försiktigt,-Vad betyder siffrorna 1330??? Syrran svarade sanningsenligt-Ingen aning...Alla fyra började att studera biljetterna och alla hade olika teorier om vad det kunde betyda...Kanske att filmen var 1330 minuter lång, eller..?
det här gick ju inte, så dom tillkallade personalen och frågade vad dessa siffror bettydde, jo fick dom till svar, dom betyder att förställningen börjar kl 13:30!!!!-Nänänä, sade syrran detta går inte jag ska gå in kl 18:30, för det har jag beställt.
Tillslut fick dom kalla på bokningspersonalen , dom fick följa med ner och kolla sin egna bokning som fru E hade beställt via Internet Personalen hittade orden och Fru E kunde bekräfta att det var hennes beställning, men sedan tittade hon på tiden och utbrister förargat-Visst är det min bokning, men varför har ni ändrat på tiden???
Då tyckte systerdyster att nu får det vara slut tjafsat, dags att skrida till handling!!!!
Sedan började hon:
Du, jag går ALDRIG på bio (precis som om det var personalen fel), och nu när jag äntligen är här så har jag sätt fram emot att jag ska sitta i en stooooor härlig fåtölj Då har ni sabbat allting och vill tränga ihop mig med alla andra människor, i vanliga stolar. Jag måste ha en stoooor härlig fåtölj och förresten så tål jag inte människor jag har sociala fobier, och jag kan inte heller sitta på era trånga stolar, osv osv...Jag kan medelar er att när syrran får mundiarre, så det ända som hjälper i det fallet är att fly till andra sidan jordklotet.
Det slutade med att dom fick nya biljetter!!!
Men på fullt allvar när hon berättade episoden så framgick det klart och tydligt att själva förställningen var det inte så noga med bara hon fick en stoooor fotölj..:)
Sedan berättade hon vidare, ja och när vi några dagar senare skulle titta på förställningen så kom dom ihåg mig... -Hmmm va konstigt....