fredag 24 juli 2009

Igår överraskade maken mig...

Igår överaskade maken mig med att ha inhandlat ett nytt objektiv till kameran:)) Förra året så blev jag så jäkla trött på den kameran vi hade, för den var så otroligt långsam, och allt som oftast när jag skulle fota, så innan kameran tog bilden så var föremålen(oftast hundarna) ute ur bilden, och resultatet var en "tom"bild.
När detta hade inträffat ett par gånger så hade jag fått nog och beslöt att här ska investeras i en ny kamera. Maken som är något av ett tekniskt geni, sade bara ok, då köper vi en systemkamera.
Jag själv är en bakåtsträvare för allt nytt inom tekniken, (kanske beror det inte så mycket på att jag skulle vara ovanligt korkad, men jäkligt lat)tyckte-nej nej inte en hemsk systemkamera, det ska vara en bra enkel smidig sak, som jag bara kan ha i handväskan eller ännu bättre i fickan osv...
Resultat??Det blev en systemkamera som jag bara älskar, den är helt "out standing".
Ok igår så hade min älskade make, inhandlat ett nytt objektiv till den, och det skulle ju givetvis testas.
Vad lärde jag mig av det tro?
1:Jag ska åka till Thailand och strama upp huden, herregud kolla in den plitzerande kjolen jag har runt halsen!!!!
2:Aldrig någonsin ska jag visa mig utan make up!!!Det var verkligen ingen vacker syn!
Som vanligt så är jag inte sen att uttrycka mina tankar, och maken svarar
-Ähhh, det är väl ingen fara....
Jag fotograferade maken och sedan gick jag ut en stund, när jag kom tillbaka, så utbrister min älskling-Du jag såg fotografierna som du tog på mig och det ska jag bara säga dig att skulle det bli aktuellt med "uppstramning" i denna familjen så har jag tveklöst första tjinget!!!!
Så summa sumarium är: Kameran är verkligen kanon, men man ska var försiktig med vilka objekt man fotar:)))=lincens obamhärtiga sanning...suck, stön, pust!