måndag 27 juli 2009

Rapport från Bolmsö...

Härifrån ser man campingsplatsen som ligger direkt vid vattnet..:)) Denna vackra stugan ligger på vägen ner mot båten:)
Ja, och här väntade vi på våran tur för överfarten:(((,Båten tar inte mer än max 8 bilar åt gången.
Denna bilden tycker jag är så bra, skärpan och hur bakgrunden blir"suddig"
Japp så åkte vi iväg i lördags morse till Falkenberg för att hämta ut husvagnen som hade varit inne på reparation i en v. först hade vi små planer på att stanna i falkenberg, men västkusten i Juli...Say no more:))
(Både maken och jag blev en aningen avskräckta från våran tripp till Simrishamn)..
Men så kom vi tänka på just Bolmsö, och eftersom vi inte hade varit där tidigare så var vi nyfikna.
Vilket fantastiskt ställe, det ligger i Jönköpings län och det är en ö som ligger i en insjö:) Dit kan man ta sig på två olika sätt dels över en bro, och dels med en linfärja(Sveriges längsta)med färjan tar det 15 minuter, och direkt när man åker av färjan så är man på campingplatsen:))
På campingen, var det underbart, där var mycket utländska gäster, främst från Danmark, Holland, Tyskland.
Lugnt och skönt och det var flera eldstadar, som många använde, lekplatsen för barnen var mycket bra, och låg strategiskt bra placerad.
Jag har bara positiva rader att skriva. Tyvärr så var vi ju inte där länge men vi ska tillbaka någon hel helg helt klart!
Men jag blev nyfis, och ångrade mig att jag faktiskt inte frågade. När vi väntade på färjan fick vi se något av en annorlunda, hop med människor, kvinnorna hade alla långt hår (typ till midjan 0och längre ändå)och kjol, medans männen hade mörkblå gabardin byxor samt skjortor, barnen var klädda som dom vuxna.
Nä förresten det fanns lite "klädkoder" som jag kunde knäcka.
Kvinnorna hade ALLA långt mycket långt hår, på hjässan hade dom en liten charlett som var knuten i nacken. Sedan hittade jag koden dom gifta kvinnorna hade lågklackade skor, medans dom unga "fria" tjejerna runt 15-17år hade skyyyyyhöga stilettklackar. Då menar jag verkligen typ "wow" varianten..:)
Helt klart rörde det sig om någon religiös sekt men vilken???Dom pratade, danska tyska svenska så det måste ha varit någon form av konvent När vi åkte från ön på söndagen så försökte jag att hålla ögonen öppna efter dom,men dom var som uppslukade!!!
Nåväl jag får väl leva med ovissheten...