onsdag 26 augusti 2009

5 kg torskfile...

Titt som tätt får jag totalt hjärnsläpp, och resultatet blir.... Maken och jag sitter och äter middag och då ringde det på dörren. Utanför står det en försäljare som säljer fisk.(Ett nytt företag som heter fiskbilen). Försäljaren presenterar sig och med sig har han en katalog som visar vad han säljer. Jag tittar på priserna och ser att han säljer bland annat ryggfile av torsk för 189kr/kg.... En liiiiten detalj bara!!! Han säljer 5kg åt gången!!! När han står där och pratar för sin produkt så stirrar jag mig blind på 189krkg.. Sedan säger jag men jag tar ett paket. varav försäljaren säger jag kommer tillbaka för kollegan kommer med bilen... Jag sätter mig vid matbordet och maken och jag börjar att diskutera priser osv..-men du kan man inte köpa mindre mängd???-jo, om man köper ett paket till så kan man köpa hälften....och där blev jag knäpptyst...vad har jag gjort?? Köpt 5 kg torskfile för närmare 1000kr!!! Jo, jag tycker visserligen om fisk men 5kg!!!! -Snälla du när han kommer tillbaka så säg att det var ett misstag...Maken som vid detta laget skrattade så han tjöt utbrast-Nä du, detta får du ta hand om själv, älskling... -Men vaf....säg att jag är tillfälligt sinnesförvirrad! Säg att jag förra veckan sålde Eiffeltornet i Paris...Säg vad som helst... Maken som roade sig kungligt bara svarar-Nä min vän inte en chans.... Sedan ringde försäljaren på dörren med 5 kg torskfile.... Jag fick vackert betala medans maken roade sig kungligt... Sedan när köpet var gjort och försäljaren gått, utbrister maken roat-Nu ska vi se på hur många sätt man kan tillaga torskfile på:))) För att ytterligare strö salt i såret så har make satt sig och räknat ut kilo pris på hundarna och resultatet blev följande: MOPS:1990kr/kg Bulldogg:1540kr/kg Kontentan med denna uträkningen menar maken på är att fisk är ganska billigt!!! Jaha, mina vänner snacka om ett mycket onödigt vetande!!!!