tisdag 11 augusti 2009

By The Way...

Dagen började tidigt idag eftersom jag skulle vara på ss redan kl 08,00 och det är ALLTID en nedrans köbildning in till Ggb, på morgnarna, så det gäller att alltid vara ute i godans tid, om man inte vill fastna i köerna... Jag hade tur i morse, jag klarade mig. Oftast är det en marginal på 5 minuter så är det kört, då kan du köa i 40 minuter på en sträcka som vanligtvis tar 3-4minuter. Ok kom till ss och där fick jag radioaktivt medel som dom sprutar in i mina kärl. Sedan ska jag vänta i 4-timmar och så tar dom blodprov och det provet påvisar "reningsprocessen" i njurarna. Svaret på det får jag den 30 augusti. När jag ändå var där så passade jag på att fråga hur mitt KREA, låg som jag hade tagit i slutet av april. Jag hade 106!!!!! Helt otroligt efter tre månader hade min kvarvarande njure gått upp i kapacitet, så jag hade normalvärden:))) Alltså har jag sagt att jag har en fantastisk kropp:)) (Enligt maken har jag det ALLTID,fnissfniss), men nu börjar jag själv tro på det:))) Valpkursen var jätterolig igår, herregud vad det är härligt med hund. På kursen var det förutom vi en dvärschnauzer, dvpincher, tollare,samt två blandraser, en mellan dvpudel/schnauzer, och en nakenhund/terrier/thitzo... Vårt ekipage samt dv schnauzer var dem enda som har kört med "klickerträning", men dom andra deltagarna köpte var sin klicker, och jag måste säga att resultatet var imponerande, till och med ledaren var mycket imponerad. Vi har fått läxa och det är att köra en ras presentation, så det är bara att knopa ihop något, men det ska bli roligt att få presentera en Eng Bulldog:)) Ha en fortsatt härlig dag på er:))