torsdag 20 augusti 2009

Varför kan jag aldrig vara "lagom"?

I dag råkade jag titta på våran ytterdör, och till min fasa insåg jag att den såg för jäklig ut!Suck stööön pust. "Ok point of no return", jag har för vana att måla om den ca var annat år på det sättet slipper jag se när den börjar bli sådär lagom tråkig, och samtidigt brukar jag ta panelen i hallen och på detta sättet har jag ett till synes rent hem... I år har jag inte haft den där lusten jag har haft så mycket annat för mig som jag prioriterade, så resultatet gjorde sig påmind. Tyvärr mina vänner så har jag inte dokumenterat eländet, (vill inte att ni ska tycka att jag är en snuskfia). Så det var bara fram med färg och penseln, efter att ha både dammsugit och tvättat golven vill jag påpeka. Dörren blev som alltid till belåtenhet, precis som ny igen, sedan så slog det slint i huvudet på mig. Åkte iväg och hyrde matt tvätt gjorde i ordning mattorna samt soffan och BILARNA!!!Japp så redig/dum är jag. Jag kan meddela er att mina armar är tunga som bly...Efter att ha författat dessa rader så ska jag ta mig ett glas rött härligt vin, för det är jag värd!! Samtidigt undrar jag i mitt stilla sinne-Varför i helskotta kan jag aldrig göra något lagom???