söndag 23 augusti 2009

Surt sade räven....

I somras hittade jag en underbar klänning i ett skyltfönster. Jag visade den för maken och sade att när den kommer på rean så ska jag köpa den.(jag visste att det skulle komma för den boutiken, har alltid sommar/vinter rea) För två v sedan var jag inne i boutiken, och så att då var den nedsatt med 30%. Ok tänkte jag, här gäller det att ha is i magen... I måndags var jag åter i boutiken och då hade jag (Alex med mig så jag kunde inte prova klänningen), då hade dom 50% på klänningen, men expediten som jag pratade med arbetade inte den dagen, (hon var och hälsade på kollegan)men hon var så gullig att hon sade om jag kom in på söndagen, då hon arbetade så skulle jag kunna få den för 70%!!! Jippie, jag lade undan klänningen och drog iväg i dag, till affären, lycklig som få... Provade klänningen och den var för T-R-Å-N-G=trång, över bysten!!! Hallå jag är verkligen inte storbystad (klassisk b-kupa), men som den klänningen satt så kan Dolly Parton, slänga sig i väggen med sina behag!!! Vad besviken jag blev...Jag som hade sett fram emot denna klänning. Jag var tvungen att köpa mig en "tröst"och då valde jagen marinblå Henry Lyoid, tröja, och fick 50% på den för expediten tyckte synd om mig. Det är den första marinblå tröjan jag äger. Tröjorna i min garderob består av ,gråa -vita-röda, färger i olika nyanser. Min flexibilitet, vad det gäller tröjor och färgval, får till och med mig att gråta... Men nu slog jag på stort:)))