onsdag 19 augusti 2009

Varför?????

Jag följer olika bloggar, och nu måste jag bara få avreagera mig på min egna hemsida! En av bloggarna jag följer är en kvinnas destruktiva liv i prostitutions träsket. Denna kvinna lever som många andra kvinnor i hennes situation ett "dubbel liv", vardagen är en "fasad" och sedan finns det den "andra" hemliga sidan... Man kan följa kvinnans berg och dalbana och hitintills har det varit stöttande kommentarer på hennes inlägg, men så var det en kommentar som dessutom går under namnet MONICA, alltså INTE jag, jag stavas som bekant med ett K, vänligen blanda inte ihop dessa namn. Där hon skrev ett ganska kränkande inlägg... Då blir jag lite fundersam, varför ska man ge sig på "offret" alltså, den prostituerade??? Varför inte ge sig på förövarna "alltså" sexköparna??? Det är ju en allmän hemlighet att utanför Eu-parlamentet så ökar prostitutionen med flera 100% efter semesterarna, då behöver man inte vara speciellt begåvad, för att dra den slutsatsen att dessa män som sitter och bestämmer över hur sexlagarna ska göras gällande, tycker att dom själva kan stå "över" lagen dom har varit med om att stifta. Eller hur ska man annars tolka dessa hemska talande siffror????Att det är turismen som helt plötsligt ökar i sin mängd och dessutom efter semesterns slut och det är alltså dessa turister som ökar prostitutionen???Hahahaha, det är väl ändå ingen som tror?? Ok varför pratar man fortfarande med "nedlåtande" förakt om dessa kvinnor???Varför pratar man inte om männen som köper sex??? Eller är det så att år 2009, så finns det fortfarande en dubbelmoral som heter duga. En man som "rumlar runt lite överallt" får sig en klapp på axeln och Wow vilken karl, medans en kvinna som gör likadant blir mycket illa sedd av sina medsystrar... Ett är säker.För att en affär ska komma till stånd måste det finnas tillgång och efterfråga...Eller hur???? Tänk på det nästa gång ni dömmer bara en partner i en sak där man är fler....