torsdag 13 augusti 2009

Jag blir så oerhörd berörd...

Jag var på besök, hos Kidneybönans blogg, vilket jag ofta är:))Den är verkligen oerhört bra! Där fick jag nys om en man som har fått en ny njure i v:))Jag blev så rörd och glad för hans skull att jag grät. Som jag har skrivit i tidigare inlägg, så kan jag sortera mitt liv i före/efter. Att leva med en sådan sjukdom vare sig det är du själv eller en anhörig, det tar på alla resurser man har. När människan som har varit så sjuk får en ny chans till livet genom att man ger ett sådant livsviktigt organ, så finns det inga ord som kan beskriva denna känslan. Ta ställning till att ge liv, att hjälpa en annan människa som befinner sig i livsnöd. Jag har tagit mig frihet att länka till denna bloggen och samtidigt vill jag lyckönska personen i frågan och dennes familj. Samtidigt så har jag kopierat av vederbörandes inlägg som han skrev den 8/augusti Ta ställning och rädda liv. DONATION. Tänk på hur många som gör sig besväret att gå och rösta vid regeringsvalet, som oftast innebär att man måste ta sig till någon plats för att kunna ta ställning. Eller tänk på alla som hoppat av Svenska kyrkan, det krävs åtminstone lite besvär innan ditt ställningstagande är genomfört. Min dotter är snart tre år, hela sitt liv har hon sett sin pappa på sjukhus eller sittandes hemma, viljan att leka med henne har hela tiden funnits, men orken och kraften har ofta saknats. Tack vare att någon tog ställning, visade sin vilja, kunde jag genomgå en mycket efterlängtad transplantation måndagen den 3 augusti. Du kan gå in på Donationsrådets hemsida och visa din vilja. Självklart går det att säga nej till donation, men då går du miste om att kunna rädda ett par liv. ÄLSKADE DOTTER, VAD JAG LÄNGTAT http://kidneypaj.blogspot.com/