onsdag 19 augusti 2009

Härliga bridsommar.

I förrgår skrev jag om höstens ingång, och vips så fick vi en härlig bridsommar istället:)) Här är det sista v innan skolan börjar och jag har fullt upp med att få tvåan in i "normala" dygnsrutiner, (det är absolut inte det lättaste kan jag lova). I grannkommunen har man fått (tro polisen i alla fall) fått fast en djurplågare, som har torterat/lemlästat främst katter, men för två v sedan även en hund till döds. Jag har varit väldigt orolig att denne störde personen skulle utöka sitt territorium för vederbörande blev modigare hela tiden... Förhoppningsvis har dom fått fatt i rätt person. Här i Västra Götaland har vi oerhörda problem med hundstölder. Många av hundarna säljs vidare,medans andra har man till "träningsobjekt" för hundslagsmål. Här florerar det bland annat ett par som är ut och in farare( på kåken) och varje gång dom är ute så ökas stölderna markant... Eftersom detta paret är kända hos polisen har man kunnat följa deras bana, och det har visat sig att kvinnan är så proffsig att hon sätter ut annonser på blocket bla, och sätter ut rasen (som hon har redan sett ut, får hon då svar, så åker hon helt fräckt och stjäl hunden som hon redan har köpare till... Vad kan man göra??? Hundvärlden är liten så när dom är ute brukar det sprida sig väldigt fort, sedan har vi andra idioter som också man har ögonen på. Det är så tråkigt för man blir en aningens misstänksam. jag kommer osökt att tänka på i lördags när vi var och tittade på kompisens uppvisning. Det var många människor som kom fram till oss, för både mopsen och bulldoggen är en magnet och det är roligt, för människorna avspeglar en sådan äkta glädje, när dom hälsar på hundarna, men så rätt vad det var så kom det fram en tre kvinnor till oss. Jag lade märke till dom innan dom var framme för jag hörde den ena säga "kolla en bulldog" men detta var något annat än det vanliga, kroppspråket på dom var helt annorlunda, jag kan inte sätta fingret på det men både maken och jag reagerade. Vi höll oss myyyycket korta till dom. Kanske hade vi totalt fel men som sagt misstänksam blir man och det är så jäkla tråkigt att gå omkring och misstänka människor... Men vad gör man ? Har man stödbegärliga hundar så måste man vara aktsam. Det blir bättre när Alex blir fullvuxen, men nu är det bara att vara extra vaksam.