tisdag 4 augusti 2009

En hälsning från" Lallalandet"...

Japp, jag befinner mig i "lallandet", sedan söndags eftermiddag. I söndags skulle jag ut i trädgården och gick ut, då helt plötsligt vek sig vä benet under mig och jag föll som en fura...Med hela min tyngd på vä foten. Först trodde jag att jag hade brutit den, maken som befann sig på andra sidan huset kom rusandes, efter att ha hämtat is som jag lade på och tagit smärtstillande tabletter så skulle jag in. Det var inte alls kul, det gick bara inte, maken som blev orolig fick för sig att han skulle bära in mig..-Nej nej nej absolut inte jag kan gå, bara du stötta mig där och där och där...Hur han än gjorde så gick det bara inte tillslut sade han-Nu lägger du armen om min hals annars så tar jag branmannagreppet på dig! Det hela slutade att han bar in mig! Efter en liten stund så var det bara att konstatera jag måste in till akuten. Kom in till akuten och blev hänvisad in i ett rum, (måste säga att när vi kom in så var det tomt i väntrummet!) Efter att ha legat där i en timme, så hade jag fått nog, ringde på personalen och frågade om jag skulle ligga länge här, eftersom det har inte varit någon äkare och tittat till mig, och när han kommer så kan han inte göra något innan han har skickat mig till rng och där får jag vänta igen. Nä, jag var ingen akut patient och just nu hade dom fullt fick jag till svar och läk var ensam. Pyttsan säger jag då det finns bakjour att kalla in, och ska jag bara ligga här så kan jag åka hem tyckte jag. Och det gjorde jag... Nu ligger jag med en lindad fot och har jätteont, svullnaden har gått ner ganska bra. Maken har tagit bilen som har en automatlåda så jag inte ska frestas att åka iväg och ränna....Det kan jag inte eftersom jag är fullproppad med smärtstillande läkemedel!!!Jag HATAR det. Förresten jag har slutat att röka!!Ofrivilligt måste jag ändå tillägga, jag blev så in i hoppsan sjuk denna gången. Rätt vad det var så fick jag anv cortisonet x4/dag, jag som annars anv kanske det två tre tillfällen om året!!! Så kroppen larmade, stopp och belägg, handen på hjärtat jag hade inga som helst planer på att sluta utan jag njöt faktiskt. Så jag är en v utan ciggisar, men jag är faktiskt inte såååå jäkla redig som jag vill påskina! Jag har plåster...Tydligen njuter jag av nicko kickar! Livet är toppen just nu...Say no more!!!!!