fredag 28 augusti 2009

Jag ska ta det lugnt idag...

Japp jag ska ta det "piano" idag. Igår var jag hos en "hundkompis". Vi lärde känna varandra för ca 12år sedan.På den tiden hade jag min gamla schäferhund och hon hade sin:))Samtidigt hade hon börjat med Bulldoggarna:))Idag har hon enbart Bulldoggar och det var riktigt roligt att besöka hennes och vovvarna!!! Hon är verkligen duktig, på rasen. Hon är som ett levande uppslagsverk vad det gäller denna rasen. Lite lustig med denna rasen, här i Sverige, anses den mer eller mindre vara utdöende men i Holland exempelvis, detta pyttelilla landet är det enorm stor ras, för att inte tala om Italien England och många andra länder i Europa. I USA kommer den på 3-4 plats i popularitet, långt före schäfern!!! På tal om USA, så ska hon åka över dit i november för det ska gå en stor bulldogmässan av stapeln där... Hade det inte varit för att vi har andra och dyrare reseplaner planer över julen, så hade jag nog åkt över och kollat in dessa amerikanska bulldoggar, som ska vara kalas snygga:) Men det kommer andra år... BY THE WAY... I morgon fyller min syster 40 år!Hahaha ...40 år det var väl på tiden att även hon lämnade "fjuttis" stadiet bakom sig. Ha en underbar dag med er:))