tisdag 14 januari 2014

Corvetten ska fram idag känner jag...

Usch det är snö ute och jag har frusit hela dagen eldar i braskaminen, och är bara såååååå trött, en trötthet som dels beror på min smärta som har eskalerat men jag tror att det är eftersviter från julen som har varit...
Alltså jag älskar mitt liv, jag är oerhört privilegierad i mycket, men ibland så saknar jag den där lite vilda tjejen som inte tog så, allvarligt på livet, en tjej som förvisso har skrapat sig på knäna en och annan gång men som det var mera action i.
Men vad skulle jag vilja göra då??? Jo jag skulle vilja, jogga, röra mig obehindrat, slippa känna smärtan en hel jävla dag någon gång, (idag är det en dag då jag har häftstift i tåjäveln) så i och för sig är det en ganska ok dag, mot vad det kan vara, men ändå...

Sedan måste jag erkänna att jag har en sådan längtan igår fick jag fysiskt ont av min längtan. Jag har en längtan tillbaka till SydAfrika , kan man säga att jag tappade en del av min stjäl i detta underbara landet...det finns två ställen som gör fysikt ont i hela mig när jag tänker på dom det är Hermanus och sedan ett annat ställe som vi var på det var ett rekreations hem för soc förr och det är absolut ett av dom mest vackraste ställen jag har varit på jag är fångad där helt enkelt i dess totala magnifika skönhet ...
Sedan är det Mauritius åh vad jag älskar denna ön!
Syd Afrika måste jag nog känna att dit kan vi nog aldrig återvända på grund av makens hälsa, det går före allt, men min smärtsamma längtan dit kan aldrig någon ta ifrån mig.
Men Mauritius kanske redan nästa år vem vet????


Så nu ska jag nog hitta på någonting, dags att ta fram corvetten och trimma upp den lite...
Jo men just det, jag har en jättekul fest att se fram emot, moahahahah, det ska vara en överraskningsfest, sådant gillar jag ett riktigt jäkla party, men det dröjer lite ännu men det ser jag fram emot, TJOHOOOO