torsdag 16 januari 2014

Vart är Sverige på väg.....

Någonting jag alltid har haft väldigt svårt för är att se mänsklig missär, jag tycker att år 2014 så ska det inte finnas tiggare, uteliggare i ett såpass rikt land som Sverige ändå är.
Jo jag anser att vi är ett väldigt rikt land men tyvärr så är resurserna väldigt ojämt fördelade.
 Åh NEJ jag är inte någon Lenninis eller Marxis men det är inte ok att vissa människor lever som dom gör medans andra froterar sig i omänsklig överflöd.
I staden där jag bor är egentligen en mysig stad där ytan alltid har varit välpolerad, men senaste halvåret har det kommit mer och mer tiggare, tror vi har 6 st numera och jag har verkligen riktigt ont av att se dom sittandes i detta kalla vädret med tiggarmössan i handen, så jäkla ovärdigt en människa.
Men igår gjorde jag någonting, statsmissionen har ju gått ut med att dom söker varma kläder osv, så jag packade ner 2 st stora säckar och skickade iväg, måste säga att det kändes riktigt skönt att veta , att just min insats har hjälpt några människor som har det bra mycket sämre än vad vi har det.