tisdag 7 januari 2014

Små kvinnor behöver kompensation...

Tillbaka till vardagen efter en tuff gårdag då jag var med barndomsvännen och deras  resa tillbaka till livet efter en njurdonation.
Idag skulle jag åka till GBG för jag hade ett ärende där. Efter att ha velat fram och tillbaka så tog jag med mig Solomannen, (veleriet bestod i att gå igenom 5-an med honom med alla konstiga gäng där som smyger i buskarna med sina kamphundar, eller ännu värre dessa hundstölder), men efter övervägande så beslöt jag mig att det är nyttig soc träning så jag tog Solomannen med. Solo THE King äger allt så han brydde sig inte nämnvärt trots denna fruktansvärda miljön.
Sedan fortsätter jag genom hela 5-an och ut mot Brunnsparken genom Fredsgatan, och tillslut når jag affären som jag ska till. Går in med Solo och lägger honom i ett hörn och dör ligger han snällt och väntar på att jag ska bli klar med mitt ärende.
Sedan går vi tillbaka till bilen , jag betalar min biljett och går mot hissarna då går det två män bakom mig och jag hör hur dom pratar med varandra.
Den ena säger - Ja små kvinnor ska alltid kompensera med stora saker som titta på den lilla kvinnan och den stora hunden.
Jag blev så full i skratt men jag sade ingenting.
I mitt sinne tänkte jag gosse du har så jävla rätt med mins stackars 163 ö.h så behöver jag en hund som är 70 i mankhöjd minst och inte nog med det, jag har en till sådan hemma, MEN jag har fanken mera disciplin på dom än vad ,DU någonsin kan få på en tass på en hund!
HA så nu vet jag min längt kompenseras av stora hundar...(fast jag har aldrig klagat på min längt tvärt om)