söndag 12 januari 2014

Hundsporten.....

Som bekant består mitt liv av hund hund och åter hund, det innebär att vi har 3 st hundar varav 2 tränas regelbundet.
Maken och 1 av hundarna är nere i Skåne och grejar i huset.
I morse så vaknade jag och släppte ut våra 2 på tomten så dom kunde kissa av sig och när jag öppnade dörren så svor jag inomborda alltså alla hade ju lovat att det skulle komma snö och jag tänkte jojo visst det var denna snö, ute pissregnade i vanlig ordning...
Tar in hundarna och sedan går jag och duschar kommer ut från duschen och vad ser jag då???SNÖSTORM, jisses vad det snöade...Eftersom det är träningsdag på klubben så det var bara att palta på sig ett underställ och varma kläder och iväg för att träna både lydnad och skydd...
Men som alltid när man kör igång allting försvinne och jag fokuserar på det jag ska och idag var det en sådan wow dag allt var bara så jäkla bra, så från kl 9:30-14 var det utomhusaktivitet med korvgrillning, och härligt umgänge, men nu sitter jag och har fortfarande inte tinat upp, men vad gör det? Träningen gick kanon och det är det enda som räknas...
Pratade med maken  och dom har haft sol och 6 grader...hmm olika faller livets lotter helt klart.
På kvällen kom min älskade stora kille hem, det är någonting jag uppskattar, vi sitter och pratar och mår gott, vilket privilegium jag har som har så fina pojkar, är så stolt över dessa varelser och att jag får vara en del i deras liv, det betyder mycket.
ag tror att många tar sina barn för givet och ser dom som sina egendomar men för mig är killarna vuxna människor som jag älskar och jag vårdar vår relation som en skatt /gåva .