onsdag 1 januari 2014

1 JANUARI 2014...mitt ÅR!

Åh vad härligt att börja med ett oskrivet blad som det alltid är med ett nytt år. Det är här med nyårsfirande är märkligt alla förväntningar osv, men det är kanske det som vi människor behöver, ett avstamp, då vi på något sätt kan känna att - "NU startar jag upp", med olika saker...
Själv började jag med att "starta upp i min jaguar E-type, drog ner cabrolen, satte hundarna bredvid mig för att ta oss på våran första tripp i Italienska Rivieran, med medelhavet på våran vänstra sida och kände solen smeka oss"
(Verkligheten var en morgon promenad i en bitande nordanvind. Men ljuset har börjat att återvända och nya möjligheter finns att skönja vid horisonten.)

Själva firade vi det nya året med en känsla av kärlek glädje och gemenskap, Glädjen att få vara tillsammans, det är det som räknas förs oss och det är det som är livskvalité för oss.
Kanske är det så att när man har det mesta man önskar sig utan en hälsa där en av parterna balanserar på ett vasst knivblad så får man andra värderingar ?

Igår så körde jag lydnad med hundarna och idag är det lite skydd som skall tränas, i mrg så ska jag plocka ner julen och till skillnad från andra år så packas julen i flyttkartonger som ska fraktas till nya huset med nya möjligheter, och sakta så packas 20 år av mitt liv ner, men det kommer nya infallsvinklar och möjligheter det gäller att glida in i dom och ta vara på dom. Lära sig att greppa och släppa.
I morgon så ska maken åka iväg och ta nya prover och se om det har börjat att stabilisera sig något.