tisdag 7 januari 2014

Etsika regler kan dra dit peppar växer.....

Som bekant engagerar jag mig ganska mycket i just njurdonation, och det som slår mig är så jäkla bestickande.
Jag vet att man har nu ett antal år försökt att få fram grisar som ska kunna ge människor nya njurar och som jag har fått till mig är det redan så långt framskridet att det bör vara en möjlighet att testa , MEN så kommer det in en annan aspekt som heter "ETIK" !???
Alltså VEM fanken tänker på etik om du ligger på livets yttersta gräns och behöver ett så viktigt organ för att överleva?
Personligen skulle jag absolut inte ha några som helst problem att ta emot en grisnjure, om det funkar...
Hallå jag äter ju dom svinen, så om dom duger som mat varför ska dom inte duga för att uppehålla mitt liv?
Där tycker jag nog att den enskilda individen ska få ha mera att säga till om helt klart, jag har full förståelse för dom som inte vill, men jag är mer än övertygad om att dom flesta faktiskt är villiga att ta emot en grisnjure om det funkar...
Kanske någonting att tänka på?