söndag 5 januari 2014

Växeln på Corvetten krakelerade ...

Jo men så var det jag hade tagit ut Corvetten för att dra på lite, men vad häde tro???Jo växel lådan behövde in på servis tråkigt nog....
Dag två på MY DOG, började inte alls bra för min del på natten hade jag haft halsont och började att frossa, så det var bara att konstatera jag kan inte åka iväg med feber, det är det verkligen inte värt. Så jag sade till maken , jag stannar hemma tog en panodil och lade mig för att sova bort skiten , DÅ hände det någonting, ja jag vill nog kalla det ett UNDER......
Maken kommer upp till mig och säger jag åker ner med Noomi och ställer....jag kan nog säga att jag var så chockad att jag näst blev feberfri, alltså utställningen är inte riktigt min grej, men maken han är totalt emot det, och jag har aldrig i min värld en kunnat föreställa mig att han skulle göra detta, inte ens under pistolhot....
Vi hade en sådan tur att min träningskompis som är riktigt duktig på att ställa var så snäll och hjälpte oss bägge dagarna och jag är så tacksam mot henne, hon kan verkligen det här med att ställa hundar, helt klart,
Till saken hör det att även idag fick vi Very Good (helt ok för min del), MEN det har hänt någonting konstigt under den gågna natten, någon / något har alltså bytt ut våran hund, dagen innan var 1 domare och 2 st domaraspiranter så imponerade av Noomis fysik, dom klämde och kände och tyckte wow vilken välmusklad hund...
Dagen efter står det i kritiken, hon är tjock ?!???? Dessutom har hon stora öron...
Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta,  men ett är säkert jag kan inte ens ta det på allvar, för fast vi fick VG så om jag läser mellan raderna så har vi DUMBO en tjockis med stora öron, hahaha.
Idag så fick jag tillbaka corvetten servad och allt men nu står den på vila och jaguaren kom fram igen!