tisdag 19 maj 2009

Åhhh vilken dag....

Steg upp i ottan för att bege mig till SS, närmare bestämt klinisk fysiologi.. Ok var där i utsatt tid, eftersom jag är punktlig av mig...Kom in i provrummet, och sedan började kaoset..Två totalt stirriga hysteriska sköterskor skulle ha hand om oss patienter. Jag är otroligt svårstucken(rullande tunna kärl), mycket taskig kombination. Rätt vad det var så började hon att leta efter kärlen på mina händer...STOOOOOPPP och belägg.-nänänä inte en chans att ni får sticka mig i händerna, antingen får ni ringa efter narkosen, eller så avbryter jag forskningen här och nu. Nu är det ju så att narkosen tillhör en annan enhet och då får dom betala om dom ska "låna personalen" därifrån. (Sorry inget jag överhuvud taget tar hänsyn till). Sedan fösvann sköterskan och det hände inget med mig...Där satt jag och satt och satt! (behöver jag skriva att efter 40 minuter i rummet där dom stod och dividerade om ta mig sjutton allt möjligt , så spände jag ögonen i dom avbröt dom barskt med att säga-Nu är kl 08.40 och jag hade en tid kl 08, ska vi köra igång??? -Åh vi har ringt efter en person och hon är på väg. Ta det lugnt du kanske vill lägga dig??? Driver hon med mig eller är hon så korkad undrad jag i mitt stilla sinne???-Nä jag vill inte lägga mig, nu är det såhär min tid är lika viktig som er och jag lite annat att göra än och vänta i 40 minuter! Sedan kom ssk, och lyckade sätta en nål på första försöket. Det var riktigt bra, men medans jag väntade på henne fick jag själv föreslå att jag skulle få en värme dyna på armen, och det fick jag...Utan något emellan min hud och dynan....Resultat BRÄNNSKADOR!!!!! Jag tror inte att det är sant men dessvärre är det så. Ok dom spruta in kontrastvätska och sedan fick jag tillringa 4 timma där. Vad gör man för att slå ihjäl 4 timmar??Jag sex, smsade maken, jag tyckte det var kalas kul, hmmm jag misstänker maken var bara såååååå måttligt road... Sedan när 4 timmar äntligen var över så bar det tillbaka till avd. Där frågade ssk mig demonstrativt om det var ok om hon kunde gå på toa??? Say no more!!! Sedan när proverna äntligen var tagna så drog hon nålen som jag hade i armvecket. Nu får du sitta och hålla ett tryck där en stund-Äh det klarar sig ge mig bara en bit tejp så fixar jag resten...-Nänänä det går inte....-Ok då fixar jag det själv, varav jag måste släppa trycket för att ta tejprullen och sätta fast den...Vad händer när jag släpper på trycket jo en fontän av blod sprutar!!!-Det var det jag sa att du skulle sitta, du stressar sönder mig men vänta så ska jag fixa det... Ock det gjorde hon. Så artig och belevrad som jag är så tackade jag henne såååå mycket för hjälpen och drog iväg fortare än kvick innan dom skulle få andra nya ideer... Nu lär det dröja kanske en v innan jag vet svaren... Hmmm jag tyckte mig höra en suck av lättnad när jag gick därifrån:)))) Behöver jag skriva att sucken var ömsesidig?????