tisdag 12 maj 2009

Jag kan inte bara vara tyst....

Idag så står det på löpsedlarna och i radio, Ser man/hör man att två män i 60-års åldern har gripits i Thailand för pedofeli... KANON bra men hallå, två st?? Alla andra som åker dit över varför är dom inte tagna? Jag hoppas att dessa män får avtjäna sitt straff där. Alltså åka över och bara tanken på att köpa en människa, och dessutom ett barn??? Finns det något straff som är tillräckligt hårt?? Att det är totalt sjuka människor, det råder det ingen tvivel om att det är...Men här vill jag poängtera att man kan absolut inte på något villkor skylla på ett sjukdomstillstånd. Dessa människor som utgör pedofiler det är högst uträknade människor. Människor som VET om att det är totalt FEL att se ett barn och tänka sex. Självklart vet dom det, eftersom dom gör det i de fördolda, så därför är dom ju inte så sjuka att dom kan gömma sig bakom slogan "tillfällig sinnesförvirring, visste inte" osv... I det avseende är det helt friska uträknade vuxna människor. Människor som har förverkat ALL sin rätt till mänskliga rättigheter. Människor som vi måste skydda oss och våra barn ifrån, människor som ska sitta inne resterande av sitt liv för att dom ALDRIG ska kunna begå en sådan sjuk handling igen. Men hur är det egentligen med vår syn på dessa människor??? Jag kommer att osökt tänka på ett samtal som jag hade i helgen. Vi hade besök av högst normala människor med "normal" samhällsmoral osv, då berättar kvinnan att en av deras bekantar som dom umgås med sporadiskt, men han är över i Asien just nu...Mannen ifrågan har helt öppet berättat att han har haft det ihop med en ung kvinna från Filipinerna som "påstod" sig vara 23 år!!!Hahahaha... När kvinnansom berättade det för mig ville hon se fotografi av denna filipinskan, berättade vidare för mig.-Jag fick en chock, kvinnan på bilden var jämngammal med hans dotter!!!Jag frågade honom om han hade tyckt det var ok om hans dotter hade kommit hem med en "gubbe i 50 års ålder", varav han hade svarat-Självklart inte, men det är en annan sak.. ÖÖÖÖGH??? Alltså hade det varit någon i vår bekanskaps krets hade jag aldrig mera tilltalat vederbörande, jag hade brutit kontakten direkt, sådana människor har inte plats i min närhet. För fortsätter man att umgås, är inte det en "tyst"acceptans??? Nu menar jag verkligen inte att jag skylla kvinnan för något tvärt om så vill jag bara belysa hur lätt det är att acceptera "bara lite"....Jag inbillar mig att det är mer vanlig än man tror, och det är skrämmande... Nu är det på tapeten dessa två män, men det är en droppe i havet, tro mig. Personligen tror jag på att detta ska angripas från ALLA håll i samhället privat offentligt överallt. Alla kan bidra till att denna handeln minskar. Tyvärr så har det blivit tvärt om...Kanske börjar vi gud förbjude, få en liberalare syn på det??? Kommer dessa män hem till sverige för att "avtjäna sina straff här" så blir jag tokig. Dom har som sagt inga rättigheter längre, det har dom förverkat, enligt mig. Framåt hårdare tag, dom jäklarna som förgriper sig på barn ska ALDRIG i helv...få någon lugn stund, dom ska jagas jagas jagas... Och dom ska inte släppas ut igen. När dom sitter av ett straff så har dom ju ingen "lockelse", därför så kan dom anses friska efter sin tid i fängelset. Men vad händer när dom kommer ut???Då lockelsen är där igen? Då begäret blir så stort att dom inte klarar av att motså, och åter igen blir ett barn drabbat...Vi har INTE RÅD med detta. Lagen måste vara ännu tydligare/hårdare, jag skiter i vilket bara det görs mer...Någon måste ju bli språkrör för dessa barn...