tisdag 5 maj 2009

Just nu skulle en resa till Maldiverna passa...

För många många år sedan var jag på Maldiverna. Det var en dröm jag hade som jag förverkligade... På den tiden var det inte som det är idag, då var det enkelheten i allt. Du fick gäspa dig till trötthet eller sparka dig trött! På fm simmade jag runt ön ena hållet och på eftm simmade jag andra hållet. Alltså vattnet det var något helt unikt du simmade i ett akvarium, fantastiskt. Jag var där i 2,1/2v, och jag kan nog säga att jag är den första människan som har varit på ett av jordensparadisöar som har suttit mitt ute i Indiska osceanen efter 10 dagars vistelse där och stor bölat- Jag vill heeeeem, ta mig bort från denna jäääkl..ö!!! På den tiden det begav sig var jag ung och rastlös:)) Att då sitta fast på en ö i indiska oceanen, det var verkligen ingen höjdare, jag lovar. Igår tog vi bort en kär familjemedlem, Nika. Nikas lilla livsljus fick släckas, sorgen och saknaden efter henne är stor! Hon fattas i våran familj. I morse sade jag till maken,-Jag vill bara ha lugn och ro jag kan tänka mig att åka tillbaka till Maldiverna igen...