fredag 22 maj 2009

Vilken film...

I går var svågern här och snickrade( maken får ju inte göra det på grund av "träsporer"). Det blev verkligen kanon jag fotar när det blir klart. Svågern är en gåva han är verkligen duktig!!!! Men när vi satt och fikade så kom vi att prata om filmer och då berättade han att han hade sett en kanon film som heter "TAKEN". När svågern hade åkt härifrån på kvällen så åkte vi själva och skulle hyra en film, och när vi kom till video butiken så hade dom denna filmen... Vi tog och hyrde den direkt!! Filmen är en action/thriller, i vanliga fall brukar jag inte vara så jäkla förtjust i sådana filmer( vill gärna ha , ja ni vet , rosa skimmer, myspys glamour) men denna filmen var verkligen bland dom bästa jag har sett på länge...Att Leam Neeson spelade huvudrollen gjorde ju inte saken sämre precis..:) Filmen handlar om en pensionerad CIA, agent som har en 17 årig dotter, som ska åka till Europa med sin väninna Som avdankad gammal agent så ger han sin dotter en mobil, som han har programmerat in ett direkt nr som går till honom till honom. Redan på flygplatsen, får en liga som håller på med trafficing, nys om dessa två tjejer, och tjejerna hinner precis komma till lägenheten dom ska husera i då ligan bryter sig in och kidnappar dessa töser. Tösen hinner ringa upp sin far, och han säger till henne att lägga sig under sängen, samtidigt säger han till henne-Dom kommer att ta dig med nu måste du lyssna noga, lägg telefonen på golvet du kommer att ha 10-15 sek på dig fokusera...Skrik allt du kommer till att se .. Mycket riktigt han hinner knappt att säga det förrän dottern blir framdragen från sitt gömställe under sängen och hon hinner skrika, mörk, tatuering på högra handen.... Sedan får man följa Liam, när han beger sig till Paris för att hitta sin dotter... Filmen var väldigt gripande, stark och den höll verkligen tittaren på helspänd... Som sagt en stark film med mycket viktiga budskap ...Även om den var i typisk Hollywood anda med happy end, så gick ändå andemeningen inte att ta fel på... Nu är jag ännu "nojjigare" inför min resa..Herregud jag som ska ta taxi till lägenheten...Som jag sade till maken i morse-Ja jag kommer att ringa dig innan jag sätter mig i taxin och så får du både nr plåtar samt taxi nr... Maken började att skratta-Älskling du beter dig som om du aldrig har rest förut... lätt för han att säga, hallå ensam kvinna och allt...-Nu är det så att alla män vill INTE ha 20 åriga flickor utan det finns faktiskt män som vill ha en mogen kvinna.-Jo det håller jag med om och i så fall ligger du helt klart riktigt risigt till...Jaha det var ju det jag ville höra...-Fast å andra sidan så spänner du dina "gröna" i dom och då är det ingen risk att dom gör något.... Denna jäkla människo handeln man måste ju kunna "eska mera pengar" för att få stopp för den...Men den tenderar att eskalerar hela tiden i ett fruktansvärt tempo!!!!