söndag 10 maj 2009

Jag har smått PAAAAAAAANIK...

Jag har ett projekt på G, som jag ska berättar om senare. För detta projektet så ska jag flyga till Prag. Ok då körde jag igång och började att leta flygbiljetter till mitt älskade Prag. Biljetter fanns det gått om, ja tretton på dussinet, men vilka priser!!!!! Alltså en resa till Prag då jag ska vara där i ett dygn skulle gå på 5000kr och uppåt, utan hotell inget annat, än själva resan. Jag har tillbringat åtskildiga timmar med att försöka nå bättre pris men utan att lyckas. Då tar maken över och hittar en T/R biljett för 1500...Från Köpenhamn. Efter mycket vånda fram och tillbaka så tyckte jag tillslut att ok jag tar väl bilen ner till antingen Malmö eller direkt till Köpenhamn.(Jag ska alltså resa själv),- jamen det måste ju finnas Tåg som går.-NEEEEEEEJ inga jäkla tåg, det blir ju bara sååå krångligt. Varav maken surfar runt i några minuter och hittar ett tåg från GBG tillMalmö T/R, för bara 350 kr!!! Snåla Monika, som snabbt gjorde en kalkyl, kunde inte bara säga nej, eftersom det är ju mindre än vad en resa ner med bilen skulle kosta. Lägg till att jag ska behöva lägga på p-pengar och åka hem, ja, då är det inte ekonomiskt förvarsbart alls. Så innan jag hann backa ur så var biljetterna bokade...Och jag har smått panik, herregud jag vet ju inte ens hur man åker tåg... Åker, den 25/5 hemifrån (nästan mitt i natten), maken kör mig till GBG, sedan bär det av raka vägen till Malmö, där ska jag ta pendeln till Kastrup, och sätta mig på ett plan till Prag. Väl i Prag ska jag åka till det stället jag älskar näst mest i hela världen(förutom mitt hem), då ska jag åka till mammas och pappas lägenhet, det hemmet har varit med i hela mitt liv. Från början bodde min älskade mormor där, fortfarande när jag kliver genom porten till huset så känner jag lukten av min älskade mormor:))Där är jag vid 17-tiden. Sedan måste jag inhandla något i matväg . Dagen efter har jag två häckar fulla för då ska jag göra mitt ärende:) Sedan den 27/ ska jag vara på flygplatsen redan kl 06.00, jag kommer säkert inte att sova bara för att jag är rädd att försova mig. Planet är i Köpenhamn strax före kl 09, det kommer att ta lite tid eftersom jag har en sak jag ska förtulla... Tåget från Malmö till Göteborg går kl 14,15, sedan hämtar maken upp mig i Göteborg. Jag hoppas att allt går vägen... Förresten hur gör man???Jag har tågbiljetter, ska jag sätta mig på tåget och visa upp dom eller ska jag checka in någonstans???Snälla någon som vet tacksam för svar...PLEASE... Usch jag blir ju så stressad redan, uuuurgh PSTill er som undrar om jag får stöd från The Man, till er kan jag bara säga-Ha inga illusioner, maken går och småskrattar och myser när han ser hur jag våndas!!! Så hade jag ALDRIG gjort....Jag hade GAPSKRATTAT om det hade varit tvärt om...hihihi