måndag 13 april 2009

Åter från Blåkulla:))

I fredags bar det iväg till Malmö:) Vi plockade upp ettan på väg mot Göteborg, för han skulle fira påsk i Halmstad. Allvarligt talat det är inte lätt att vara mor till en 22 åring, helst hade jag viljat kolla så allt är ok:))Det finns ju så mycket att ora sig för. Men innan det bar iväg till sydligare grader så var maken på SS och tog nya prover. Kreat, ligger på 173!!!! Man börjar misstänka om maken har någon form av förgiftning, av en medicin som han äter mot avstötningen, eftersom inget annat skulle tyda på att det är en avstötning på G, säger läkarna! Vädret var fantastiskt och i bilen lärde jag mig ett nytt uttryck,"du skojar inte" ,det var ca efter va annan mening, det lät ju som kom och hjälp mig*ASG*, men det ska tydligen vara så:)) Framme i Halsmstad steg ettan av, och själv fick jag hålla inne med alla dess underbara förmaningar som rullade runt i huvudet, det slutade med att jag sade-drick mycket mjölk!!! Varav ettan flinade, jaja... Sedan bar det neråt:) Det räcker att vi passerar Hallandsåsen och då börjar semestern för mig, jag verkligen älskar Skåne!!! Det är ju fortfarande lite "off the sesen" så de flesta campingar är stängda men inte Sibbarps Caming, den ligger i Linhamnen, precis vid ena pelaren till brofästet. Vilken kamping, den kan jag rekomendera mycket fräscht. Den hade allt till och med "damer" med naggade rykten:) Det sistnämnda är tragiskt. Hallå maken skullletoa kl 24 och ur skuggorna lösgör sig en "lättklädd dam" och försöker att få en dialog med maken!! Hallå, jag ligger i husvagnen 10m bort vad tror hon???Att maken som har en stoooooor vigselring på fingret med frun i vagnen, och allt, att han på fullaste allvar skulle sätta på henne där??? Det är ju tragiskt, säkert finns det män som skulle göra det men allvarligt talat dom är så få, och dessutom denna mannen han gick raka vägen in till sin fru och upplyste henne..:) Jag har aldrig varit i centrala Malmö, utan det har ju alltid varit en genomfarts ställe så jag blev verkligen jätteförvånad, vad fint det var! Vi var på Lilla torget och där var det verkligen en kontinental atmosfär!!MMMMM I Love IT:)) När vi kom hem till husvagnen, så åt vi jordgubbar så det stod härliga till, mummmmmms. På vägen hem hämtade vi upp ettan i Halmstad och han hade haft det trevligt. Just nu sitter han på ett tåg till Umeå, han ska hälsa på en kompis som pluggar där. Sedan ska han själv ner till Kumla för den 20, börjar han att plugga där... Ja dom är stora, jag fattar inte riktigt vad åren har tagit vägen!!! Jag gjorde faktiskt en god gärning. Första morgonen så när jag gick till toaletterna så stod det en kvinna utanför duscharna, som egentligen var dam dusch men så hade dom tejpat över ett kryss, och skrivit att det är herrdusch denna månden ut. Kvinnan var lätt förtvivlad och undrade om jag hade någon aning om vart man som kvinna kunde duscha, hon hade tydligen varit överallt och där vardet herrarnas.(antagligen berodde det på att man hade gästarbetare som gjorde i ordning campingen) Så när stackarn berättade om hur hon hade irrat omkring utan resultat så sade jag- men det är väl bara att ta bort tejpen, som bildar krysset, och tejpar fast det över texten bredvid... Jag har inte långt mellan handling och orde så när jag såg att kvinnan tvekade så gjorde jag det och vips så var det en damdusch där igen!!WOILA, No Big Deal:) Sedan var jag väldigartig och sade-auntreeee, madame!! Fix och färdigt!!!! I dag var maken åter igen och tog nya prover, dessvärre med samma resultat, nåågon lite marginell förändring nedåt men inget att hoppa högt av glädje av. På onsdag så ska vi maken och jag till SS, för tyvärr så samlar jag på mig mycket vatten, så dom vill titta på mig!!!!