tisdag 7 april 2009

Det här med att läsa innantill...

Jag har sedan många år tillbaka åkt till ortopedtekniska för att inhandla skor till mig, eftersom jag inte kan ha vanliga skor(tyvärr). Det går till så att jag två gånger om året får en kallelse och jag åker glad i hågen till ortopeden som i detta fallet är i en stad ca 5 mil bort. No problem!!!! Ni aaaanar inte vilken julafton det är för mig när jag får köpa skor:))Jippie!!! Ok så fick jag kallelse att jag skulle vara på ortopedtekniska. kl 09:30. Kom dit glad i hågen, men där åkte jag på en nit!! Då skulle jag vara på lasarettet i min hemstad??!!Öhhhh, nu gick det att ordna ändå tack och lov! Ett par skor fick jag med mig för det hade dom, men sedan fick jag beställa 2 par till, som jag får i maj. När jag kom hem så tittade jag extra på kallelse lappen och där stod det ju klart och tydligt att jag skulle vara i hemstaden!!! Tänk om jag kunde lära mig att läsa innantill, men som vanligt hade jag väl bråttom och "skummade" igenom, noterade datum och tid, och trodde mig vara klar med denna upplysningen. Att jag missade en pikant information, om vart det slog mig inte...Suck, stön, pust.....