måndag 20 april 2009

Måndag mrg.

Dagen har precis börjat och det i sin tur betyder att just nu när jag författar dessa rader är jag pigg har ork att jag, pratat med min älskade make och han mår bra gör att jag kan andas i normal takt. Gårdagen var en dag där ödet /omständigheterna hjälpte/tvingade mig,till att ta det där berömda steget framåt. Det började när jag kom hem, då tog jag hundarna och skulle gå en promenad, då mötte jag en bekant som jag tycker om, och hon frågade hur det gick, då berättade jag att jag var nyss hemkommen från sjukhuset. Eftersom hon skulle också gå med sin hund så sade hon till mig-Kom vi går. Sedan gick vi en bra runda och hon berättade om hur det var när dom miste sin lilla dotter 1 v innan hon föddes, vi pratade om existensialism osv, När jag kom hem så grejade jag lite, sedan kom släkten på besök, sedan ringde telefonen och så tog jag en runda med hundarna igen, det gick i ett hela tiden. Det var inget som jag hade bestämt utan det bara föll sig så, jag var fullt sysselsatt. När jag läser era inlägg måste jag säga åter igen det stärker mig! Tack, ni anar inte vad era ord gör:)) Maken som emellanåt ska vara en "matchoman" (utan att lyckas måste jag tillägga) har läst/hört någonstans ett uttryck som han anammat. Det handlar om en kvinna som vill göra lite plastikoperation, maken hennes som har fått nog av alla ingrepp som frugan har gjort,konstaterar lite bistert-Det kommer alltid till en punkt när du reparerar din gamla bil då du får ta en ställning till om bilen ska genomgå en till reparation eller om du ska byta till en nyare modell. Sedan har han anammat en annan uttryck och det är -Jag säger bara 4wd!!!! Och fyra fingrar åker upp i luften!!! Detta kom från Windsor Castles blogg, kan rekomendera er att läsa det, helt klart får man sig ett gott skratt.! LÄS Under Kara Karlar, ni får bläddra bakåt till det inlägget. http://windsorcastlevt.blogspot.com/search?updated-max=2009-03-23T17%3A30%3A00-07%3A00&max-results=7 Nåväl, jag är ju rädd att maken ska få någon som helst sjukdomsvinning, det går ju baaaara inte eller hur... Därför ringde jag min älskling nu på morgonen för att höra om allt var ok, och det var det ju,(inget nytt alltså har tillstött, dom har redan tagit proverna så vi får höra vad dom säger och avvakta biopsi svaren), sedan så sade jag-Vad är det du brukar säga?? Maken som aaaanade att nu är det bäst att avakta, sade lite försiktigt-nja är det något speciellt du tänker på?-Japp det är de, du vet det här med bilar och yngre frächare modell osv..:)) -Jamen nu är det försent, det gäller inte här eftersom bäst före datumet är passe förlängesedan:)) Hahaha det är det jag alltid säger gå ALDRIG in i en förhandling utan att ha några ess i rockarmen:). Nu är ju som sagt inte maken svarslös av sig... Men det var ju bra att han fick sig ett bryskt psykiskt uppvaknande så han inte går ner sig psykiskt eller??? Som sagt just nu har dagen inte börjat och då har jag min galghumor kvar.... Igår skypade jag med cyberdrottningen och hon frågade mig -Hur många ciggisar, har du rökt idag???- Ärlig som jag är svarade jag 3 st!!!! Varav hon svarar-Ok rök på så mycket du behöver just nu men lova mig att så fort detta är över så sluta direkt! -det var väl inte svårt att lova, jag menar vem fasicken vill gå omkring och ha gula tänder , slapp hy osv:))) Jo men jag har ju skrivit att enda anledningen till att jag slutade var ju min härliga fåfänga!!! Förreste är det makens fel, att jag gjorde en sådan djupdykning in i missbrukets käftar, japp det är säker (Åh vad det är härligt att slippa ta ansvar för sina dumheter och bara lasta över det på någon annan)! Det var såhär att igår när jag anlände till SS så stod jag vid hissarna och då kom "The One And Onely", han skulle ut och "trösta sig som han uttryckte det"-Mycket god ide, då hänger jag på.- Ja du får ingen cigg av mig ialla fall.! Nähä, tjafsa är inget för mig så jag tog och gick och köpte mig ett paket själv, givetvis!!! Sedan är jag så jäkla ekonomisk av mig att jag kan ju inte bara slänga paketet, så ja, jag offrade mig...Och då är det ju ändå makens fel eller hur?? Hade han givit mig cigg så hade jag ju kaaaaaaaanske inte köpt, ...hm?