söndag 19 april 2009

Början på dag 3 enl kortison schemat...

Inatt hade maken oerhörda svettningar, när jag skriver svettningar så, skriver jag omen total blöt säng, fullständigt!!! På fullaste allvar visste jag inte att man kan svettas så mycket, förr när jag var "frisk i kroppen" tränade jag ganska mycket men jag har aldrig själv eller sett någon svettas som min älskade make! När han kom hem igår så efter bara någon timme så såg jag att från hals pulsådrorna på bägge sidorna av huvudet och uppåt, var han illröd! Men maken kände inget. Sedan i natt drog det igång... Hade vi inte haft den madrassen vi har (vill inte skriva reklam namn, såååå jäkla bra är den inte, men den har bara häst tagel som stoppning vilket gör att det inte täpps till), då hade vi fått köpa en ny madrass vid detta laget. Nu är han på SS, idag ska han få tydligen stanna kvar längre för då vill läkarna konferera med varandra efter ronden, (beroende på vad värdena påvisar). Jag började förbereda maken lite lätt att kaaaaaaanske, så får han stanna över natten, om dom ska ge honom något nytt medikamente i dropp för att han ska vara under observation. Lika bra att han är förberedd!!! Min älskade man han är inte lätt alla gånger att ha och göra med, har han en gång bestämt sig för något så då går det inte att rubba honom. Inte en chans. På fullaste allvar, tror jag att jag är den enda som har lyckats med flertal konst stycken att få honom att se, tänka ur ett annat perspektiv, och det gör han då inte på grund av att jag är en mästare på att vinkla saker(nej nej nej) utan på grund av sin kärlek till mig. Nåväl själv har jag lyckats att undvika nikotinet, denna gången också:)!!JIPPIE, jag är bara såååå jäkla bra!!! I fredags pratade jag med cyberdrottningenskype, och då sade jag när tvåan åker iväg över helgen , då ska jag tända mig en ask cigg, eller ta till "dunken", jag bara vänta på att han ska åka. Cyberdrottningen som kan vara mycket saklig svarade mig -Jaha, det hjälper ju verkligen till!Vänta åtminstånde tills maken kommer hem med att tända dina ciggisar, för du lär få ett ordentligt astmaanfall, och då är det bra om han kan hjälpa dig.(jag är alltså en "frisk" astmatiker)Ska du ta en dunke, så tänk på att du kan bli illamående och då kanske du spyr ner hela huset och då får maken städa efter dig och då blir han ju inte sååååå glad! Alltså vad tror hon!!? Nåväl läste på http://simonslane.blogspot.com/ (Under Solen..) där Nika beskriver hur man gör reklam för snusande "Over There", då fick jag den briljanta idéen om att, ska jag ändå mata mitt nikotin monster så kan jag göra det via snus!! Till saken hör den att jag har ALDRIG i hela mitt liv snusat det finns inte på världskartan, alltså. Tror det eller ej men, vips så var nikotin monstret med dess hungriga käftar som bara väntade på att sluka mig som bortblåst:) Bara tanken på att jag skulle stoppa snuset i munnen gjorde att det vände:))) Nu väntar jag på att telefonen ska ringa,(maken) om vad som händer och sker...