söndag 26 april 2009

Idag är det varmt men molnigt...

Idag är det varmt ute enligt termometern, alltså har själv inte varit ute:) Men hur jag än tittar och tittar så lyser solen med sin frånvaro, tyvärr. Det här med att vara i solen osv, det var en mindre trevlig överaskning för mig. Mina ben svullnade upp till ett par vattniga svampar:(( (jag samlar på mig vätska helt klart), samtidigt så är det ju väldigt tätt inpå donationen, så kroppen har ju som sagt inte hunnit "ställa" in sig. Förutom min trötthet, och vätskeansamlingen på benen mår jag kanon, jag fattar inte själv att jag har genomgått ett sådant stort ingrepp. (Jag är ju som bekant med i en studie, där det ska påvisas om vi som donatorer har en benäenhet att få diabetes eller om man måste ha en "sjuklig nedsatt njurfunktion" från början för att hamna i riskgruppen) (Det är ju så att har man en nedsatt njurfunktion så har man ofta en benägenhet att få diabetes) Eftersom denna studien startade nu i samband med mig (jag har nr 1) så har jag previlegiet att man följer upp mig extra, och nästa måndag den 4/5, då ska jag göra en exakt njur funktion för första gången efter donationen. Denna brukar man göra första gången efter 6 månade och det ska jag också göra men jag får ta en sådan test redan efter 3 månader. Vilket jag tycker är mycket bra. Maken mår bra, som vi kan se, men i natt så svettades han igen!!! Fast det kan ju förhoppningsvis vara så att det berodde på att vi var i solen hela dagen, fast man blir ju så jäkla paraniod. Tro mig jag är annars en saklig människa, men här saknar jag all logik och ser "avstötning" bakom varje hörn!!Hur jäkla normalt är det???? Jag är ju totalt knäpp och jag vet ju om det, men likt förbannat så är jag där!!!!