torsdag 23 april 2009

Har vi förutfattade meningar om campinglivet???

Jo, som bekant bytte vi våran husbil till husvagn i höstas. Sedan blev makens hälsa så sviktande snabbt att vi liksom aldrig var ute med våran fina husvagn förrän nu i våras. Till denna härliga husvagnen(alltså jag älskar den som ni märker) så finns det ett sådan stort förtält, hihihi...Som vi aldrig har tagit upp eftersom hitintills så har vi ju åkt över helgerna och stå en halv dag bara för att packa upp ett tält...Nix pix inte denna familjen inte. Därför har vi sagt att är vi på ett ställe mer än över en helg så då sätter vi upp det... Imorse sade maken till mig -Vet du något ställe som vi kan ställa upp husvagnen och dra upp förtältet??Ja allt utom en camping,alltså! -Ööööh varför inte en camping??? -Aldrig i livet att jag ställer mig första gången jag ska ta upp förtältet och börjar jocksa med det. Kan du tänka dig vilken folksamling det kommer att bildas, människor som tar fram sina stolar,sätter sig och ger goda råd medans dom dricker iskalla pilsner...Och jag sliter ihjäl mig...ALDRIG -HAHAHAHA, Varför i hela friden skulle dom göra det? Du vet ju att man dömer andra efter sig själv?-Just därför!!!-Det hade jag ALDRIG gjort, *ASG*. Detta måste vara en sådan "klassisk scen som människor har sett på några filmer eller?? Ofta får jag frågan om vi har träskor och samma trääningsoveraller?? Öhh, varför i hela friden ska vi ha det?? Vi äger inga träskor:) Träningsoveraller köpte jag nu i samband med att vi blev inlagda, så att vi skulle ha bekväma kläder efter operationen:) Men herregud inte springer vi omkring på campingsplatser med rosa syntetoveraller och träskor (fast handen på hjärtat jag hade gärna viljat se maken i denna utstyrseln, hihihi). Ok då kom jag på den briljanta iden om att man ska sätta upp ekipaget på baksidan av makens arbete, fast det kanske inte går eftersom det är asfalt där...? Finns det någon plats på västkusten eller skåne där man kan ställa upp ett sådant ekipage??Ja alltså ingen kamping:)?Hahaha Om inte, så råkar ni se några galningar som sätter upp ett husvagnsekipage i exempelvis en rondell, eller annat mindre lämpligt ställe så vet ni vilka som är i farten...:)