onsdag 15 april 2009

Tillbaka från tjurigheternas kammare:))

Japp det blev inte så mycket av tjureriet som jag hade hoppats på. Allt som allt ca 30 minuter sedan orkade jag inte att tjura mera. Ganska konstig företeelse det här med att tjura. jag är vän med mina känslor och när jag tycker att just tjurighets känslan ska fram så brukar jag högt och tydligt proklamera för min familj att-Nu tänker jag tjura... Jaha, brukar responsen vara och efter ca 10 minuter så kommer antingen minimannen eller maken och bara måste berätta något som jag inte kan låta bli att engagera mig i och vips så är ju tjurigheten som bortblåst. Hallå jag skulle ju tjura!!!-Jaja låt inte mig störa säger maken, tittar på mig med sina blå skrattande ögon och jag tappar liksom tråden... Därför så väntade jag idag på att bägge skulle ut genom ytterdörren och DÅ, skulle jag unna mig en riiiiiiktyig tjurig förmiddag:) Sedan blev det så nedrans tråkigt att jag gjorde andra roligare saker:)) Nyss ringde maken han har varit åter på SS och i mrg ska dom gå in och ta biopsi på den nya njuren(det är ett vävnadsprov man tar) för att kolla hur den mår. Allt annat är ju bra precis som det ska, utom det jäkla kreatininet. Det var tydligen en ny läkare han hade denna gången och maken var mycket nöjd med henne. Jorå, makens muskelmassa kan orsaka att han hat högt krea, enl henne, hahahah, undra på att maken gillade henne, hon säger ju det han helst vill höra! Ja alltså maken är ju som sagt absolut ingen idrottande människa, hans filosofi är typ-att idrotta eller ha fysisk aktivitet är ju livsfarligt!!!!! Tro mig han lever efter det mottot! Jag är tvärt om, ut och gå osv... Så nu har en läkare sabbat för mig, skiiiit, genom att tala om att makens kreatinin, kan bero på hanses muskelmassa, suck stön pust.... Nåväl i morgon får vi svaret, oavsett känns det bra eftersom då får vi besked om njuren mår bra, och skulle det vara något så har man varit ute i alldeles god tid, innan den tar skada.... Tillslut vill jag ge er människor något alldeles extra, jag var inne på en annan blogg och där hittade jag denna länken, det är en historia som jag blev sååååååååååå, rörd över. Den är så fantastiskt ur flera håll, ta er tid snälla...... www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY