torsdag 19 februari 2009

Inget speciellt.

Idag har det inte hänt något speciellt. Maken var på dialys, och jag och vovvsingarna fortsatte till Gustafs uppfödare, valparna har blivit stora nu och det är jätteroligt att se hur dom utvecklas:)Redan nu ser man en personlighet i dom. Nika och Gustaf ska ju bo där när vi ligger inne. Efter att ha varit hos uppfödarna så åkte jag och hämtade maken . Han var inte klar så jag satt jämte medans maskinen "pumpade" rent makens blod. Där ligger min store starke man totalt hjälplös ihopkopplad med en maskin som sköter hans liv... Det är som om någonting går sönder inom mig när jag ser honom så. Jag vill bara gråta, här ligger denna mannen mitt i livet med mycket, mycket, äldre människor och får samma behandling som dom. Ändå någonstans vet jag med mig att vi är previligerade snart är detta över, men det är en erfarenhet som jag gladeligen hade velat hoppa över. När maken ligger ihopkopplad med maskinen så passade jag på att läsa lite "damskvaller", där stod det om en kändis som "erkänner" att hon tar regelbundet botox.... Jaaa, vad säger man om det??Hennes problem och Bill Gates plånbok, och jag hade varit den mest bekymmersfria människan på denna jord:))