torsdag 12 februari 2009

TRAUMA...

Jag höll på att få ett trauma. Alltså jag avskyr att åka kollektiv trafik till den milda grad att låt oss säga senaste 20 åren har jag åkt en gång och det var flera år sedan och vid närmare eftertanke jag har inte hämtat mig ännu efter det. Alltså ringde jag och skulle beställa sjukresan inför donationen, näe det gick ju inte, det ska göras av avd!!! (Faaaanken , nedrans ) -Jamen jag och skk på transplantations avd ringde för 1 vecka sedan då sade ni likadant och sedan när hon ringde så sade ni attdet var ok, att jag skulle ringa och beställa!!!! -Jamen så har står det i våra regler.-Uppriktigt sagt så tror att jag det regelverket ni har är sååå otydligt att inte ens ni själva klara av det. -Om du väntar så ska jag koppla dig till våran chef. Fick tala med chefen, och näääe det gick bara inte (misstänker att det är liiiite pristige) ok då ringer jag avd så får dom beställa. Ringde avd och fick tala med en ny ssk. -Alltså varför jag skulle åka sjukresa i taxi kunde hon inte förstå. Det finns ju kollektiva medel. -Alltså nu är det så att om jag inte åker kollektivt i vanliga fall kan du då förklara för mig varför i hela friden ska jag göra det nu??? Nä om inte det går att ordna så tar jag EGEN bil ner och kör hem och det tar jag på mitt egna ansvar. Nu var jag förbannad på riktigt, varken maken eller jag har krävt någon ersättning som vi kan få för alla utlägg, jag kan exempelvis få för alla resor till och från olika provtagningar, p-pengar osv men vi har aldrig tagit betalt för det, men nu när jag skulle behöva hjälp så skulle det vara sååååå jäkla svårt. Men ssk lovade att hon skulle ringa sjukrese transporten och kolla. Efter en stund så ringde hon och sade att det var ordnat. Dom hämtar mig 08:40. Det tackar vi för. Oavsett så hade jag ALDRIG i livet satt mig på kollektiv trafiken. Absolut inte en sådan viktig dag, dessutom så är just denna sträckan rikskänd just för sina förseningar. Tränga med människor som både hostar och nyser mig i ansiktet dagen innan en donation är heller inget allternativt. Det hade varit fint att bli inlagt och hemskickad på grund av att jag har dragit på mig en fin bakterie!!! Åter igen uppskjuten donation. Inte en chans, då hade jag fått betala dom 1000 kr det tar härifrån till Sahlgrenska. Jag bara säger FAAAAAN att det inte bara kan flyta på... Jag bidrar till att minska donations kön. Min make som sliper köa för att å ett nytt organ och därmed får en annan väntande människa snabbare sitt. Då kan man väl ändå begära att jag ska kunna få en enda resa till sjukhuset betalt utan en massa tjafs eller...?