torsdag 12 februari 2009

Ojojoj..

Jo efter att sjukresan var fixad så trodde jag att allting var frid och fröjd:) En timme efter att jag hade pratat med ssk som ordnade sjukresan till mig så ringer hon igen... Jo det var det testet du gjorde i tisdags, det var inte tillräckligt med blod så labbet vill ha ytterligare två rör till! Herregud hjärtat åkte upp i halsen och började att pumpa typ, 200 slag i minuten! -Nu känner jag mig stressad vad är det som har hänt? -Inget mer än att det fattas lite blod från dig, så jag skickar dig prover och på måndag så kan du ta dom och skicka iväg dom. -Du är du på plats, jag kommer inom en timme. Åkte in till Göteborg och halvägs dit kom jag på att tvåan skulle vara kl 13.00 på ett ställe som jag hade lovat att jag skulle köra honom till. ( Mobilen hade jag inte med mig för jag har lyckats med konststycket att låsa skiten så puk koden ska komma idag så jag får upp den.) Herregud gasen i botten mot Sahlgrenska, nedrans slöa bil, nästa bil får bli typ porsche eller liknande:)) Kom till SS, körde in så när som på två tjutande hjul, och till min stora glädje hittade jag en 30 minuters parkering, direkt utanför huvudantren:) (ibland har man världens tur:)) Rusade ut från bilen in genom huvudantren, direkt till njurmottagningen, vips så tog dom proverna, direkt ner till bilen, ilfart mot hemmet gasen i botten så det gnistrade av eldslågor ur förgasaren körde in på uppfarten på åter tjutande däck, rusade in och ropade på tvåan, som befinner sig för det mesta i "maniana" landet, satte oss i bilen, körde som ett jehu och var framme 1minut före avsatt tid!!! PUST:)