onsdag 11 februari 2009

Stackars maken eller..?

Igår efter dialysen kommer maken hem och slänger fram receptet om jag kunde hämta medicinerna , han hinner inte. Det såg jag ju, inte tu om saken, han var bara såååå stressad sedan drog han iväg som ett jehu för han hade ett möte inplanerat, (smart, den där mannen, men tanke på hur han brukar att må efter dialysen!) Sedan kom maken hem i vanlig tid, men ur blek trött osv..! Han åt och sedan blev det favorit ställning, dvs vertikal läge i soffan "zappandes" mellan kanalerna! JÄTTEKUL! Jo det visade sig att han hade sprängande huvudvärk, ok fram med panodilen, efter en stund så släppte huvudvärken, men maken had fortfarande vertikalt läge, Suck stön pust. Tillslut gick jag och la mig. Eftersom vi har ers majestät konungen, Gustaf sovandes i sängen så när maken kom upp med honom så väckte dom mig, givetvis, grrrrrr! Gustaf genom att puffa upp kudden , jo det är säker, eftersom han är en finsmakande mops så ska han ligga på kudden och då ligger han på rygg med alla fyra tassar i luften och så ligger han nästan hela natten:))Han är urhäftig alltså!Maken pladdrade på och tillslut var jag som sagt klarvaken. -Jag tänder lampan för jag har tänkt att läsa.- NEj nu får du lägga av, här ligger jag och sover och så kommer ni och väcker mig och kronan på verket är att du ska tändda 1000w i ansiktet på mig. Maken ligger en stund tyst och jag håller på att somna om då börjar han att vrida på sig tillslut frågar jag. -Har du ont? Näe inte så farligt men jag kan inte sova. -DÅ ÄR DET KANSKE PÅ TIDEN ATT DU GÖR NÅGON LIIIITEN FYSISKT ANSTRÄNGNING SÅ DU TRÖTTAR UT DIG! Då hade jag fått nog, är det inte det ena så är det det andra, antinegn har han ont eller så är han trött, efter en stund kliver han upp och i morse sov han i soffan. Det skulle visa sig att han hade fått sju helsickes huvudvärk så det var tabletter, tre gånger i natt!!! Gissa vem som känner sig som en stor jäkla skit? Just det jag! Men jag är också rejält förbannad på honom, han vet ju att han inte tål dialysen speciellt bra, varför i hela världen bokar han ett möte den dagen??? Tror ni han är hemma nu??Haha, nix för nu i morse, mådde han ju bara såååååå bra, det var väl inget fel på honom!(nä tacka sjutton för det så pumpad som han är med smärtlindrande medikamente). Så i kväll när han kommer hem har jag en make som år GRÅ i ansiktet av överansträngning han äter lägger sig i soffan och lagt make ligger!FAAAAAAAn säger jag bara! Jag står snart inte ut! Ps märks det att jag har pms?:))