tisdag 24 mars 2009

Att tvåan ALDRIG lär sig...

Jag brukar vara mycket sparsam om information om mina älsklingar, nämligen Ettan och Tvåan. Men nu kan jag liksom inte låta bli att få med detta inlägget. Tvåan älskar sin dator, till den milda grad att han fortfarande inte har lärt sig att han ska stänga av den. Trots åtskilliga h-disk haverier så står datorn på och brummar och brummar dygnet runt i ur och skur han får barainte in det i sitt lilla huvud att han ska stänga av den!!! Maken och jag har tröttnat på att tjata oss blåa, och varje gång vi ska gå in för att stänga av den så får tvåan ett mindre anfall av chock för då sabbar vi ju alla möjliga saker som han har igång,,,suck stön pust! I går kväll hände det igen, nämligen datahaveri på hansas dator. Just nu är jag så "pisst" på situationen, så för min del så hade han kunnat vara utan ett tag, (fast det vete sjutton vid närmare eftertanke, gissa vilken dator han skulle ha beslagtagit:)?? Så maken tog tvåans dator med sig till sitt arbete i morse, åter igen! Tur att en i familjen är i dator världen annars hade vi varit i konkurs vid detta laget!!!