söndag 8 mars 2009

Mina funderingar en snöregnig söndagsmorgon...

Jag försöker med liv och lust att fundera ut vart någonstans jag såg denna tidningen men det verkar totalt meningslöst, jag kommer inte på det,.. Det var en Hemmet journal eller någon sådan dam tidning som jag vet finns även i dags. Det som var roligt och kanska unikt var att numret var sedan 40-talet:))Häftigt eller hur? Jag började att bläddra och vips, döm av min förvåning, jag kom tillbaka från min entusiasm med ett ganska platt fall!!! Gissa vad dom flesta artiklarna handlade om ja förutom, diverse matrecept???Jojojo, bantning,ahhhh, never ending story. Givetvis var det bilder på dåvarande kvinnliga ideal, geting midja, stylade i håret, perfekt mejkade.... Jag vet att jag reagerade det är ju precis som det är idag, år 2009(fast jag läste det 2008). Hur i hela världen kommer det sig att man vänder sig just till kvinnor??? Jag tänker på alla dess hårfärger, bantningsmetoder, make up, anti wrinkle creme osv, jajaja nu är det någo som sitter och läser detta som tänker, (herregud vilken värld lever korkolinan i, har hon missat alla manliga produkter eller..?) Till det kan jag säga NEJ, jag har inte missat men det är verkligen minimalt i jämförelsen med kvinnliga produkter. Är det så att i vårt inre överlevnads system/fortplantning, så är vi (kvinnor fler än män) så automatiskt så hårdnar konkurrensen eller är det så att vi kvinnor inte stöttar varandra som män gör och därför gräver vi våran egna jämställdighets grav?????? Oavsett vad så är det en gigantisk miljard industri som tjänar otroliga summor på just våran fåfänga, och den har alltid vänt sina tentakler mot oss kvinnor. Varför just vi?????? Eller är det så att män har lättare att acceptera sig själva och därmed är det också en svårare målgrupp att nå?????? Personligen försökte jag att sålla, verkligen, jag färgar absolut inte mitt hår och jag börjar helt klart att bli gråhårig, men hallå nästa v är jag hela 45 år, är det så konstigt att jag börjar få gråa hår? Ok min hy sköter jag faktiskt exceptionellt, men inte på grund av att jag ska förebygga rynkor utan för att jag vill vara fräsch Men så kommer vi till vikten,.....Fast jag vet med mig, att jag har egentligen en väldig fin figur så, ska jag vara där och peta,på tal om vikt jag är nere på 70kg/tappar 4 kg på en v, tamtamtamtaaaam:) Och med detta sista inlägget så vill jag ändå påvisa att även om jag verkligen försöker/jag iakttar från ett skeptiskt fönster, så ställer jag mig ändå till slut inom majoritetens ideal, lustig eller.?? Det jag däremot måste erkänna är att jag gör det enbart för min egna skull, eller?? För ca en månad sedan fick maken en kommentar den var-vilken vacker fru du har! Då blev jag glad, och eftersom jag blev påverkad, så är jag omvärldsberoende trots allt... Nä nu har jag snurrat omkring med mina tankar och nu ska jag till The Magic Room, mot förvandlingen,hahaha Ha en underbar dag på er//Kram