söndag 15 mars 2009

Ett pinsamt minne...

Jag var inne på Windsor Castle och läste hennes fadäser, och kom tänka på mitt ganska så pinsamma minne i bilvärlden: Följande händelse har alltså hänt och jag har gjort allt för att aktivt förtränga detta..:) Jag hade genomgått ett av mina många operationer och jag var ganska trött och sleten.. Jag hade åkt ner till Gbg där jag hade min mottagning(runt hörnet på avenyn). Parkerade bilen i p -garaget och går ur. Ta hissen ner till gatuplanet och går tvärs över gatan till mottagningen... Efter att jag hade haft min sista terapi seccion för dagen, så är jag bra trött(operationen hade tagit mer på mina krafter än jag hade anat) och som vanligt när jag hade seccioner så försvinner allt utan just det jag håller på med, därför är det inte så konstigt att jag inte upptäckte mitt tillstånd av trötthet. Går till garaget tar hissen upp och går till bilen...Vaf...är biljäkeln nu då???Går eller linkar (eftersom min fot är nyopererad)en runda till nästa plan INGEN bil där heller!!! Helv... bilen är stulen ringer till försäkringsbolaget från p huset, där kvinnan i luren upplyser mig om att dessa nya bilar absolut inte går att köra iväg med utan nycklar!!!Big Mistake! Herregud menade jag på är hon dum i största allmänhet eller påverkad av någonting??Det vet ju alla människor att förr eller senare så är det någon babianhjärna som lyckas med konststycket att "knäcka"koderna och det var ju just, det som hade hänt mig av alla människor. Kvinnan undrade liiite försiktigt om det verkligen var det våningsplanet jag hade lämnat bilen på??! Nu var jag verkligen upprörd jag vill inte riktigt gå in på detaljerna här men det slutade med att jag erbjöd vederbörande att komma till p-garaget och själv gå en runda!!! Sedan talade jag om för henne att jag är bilberoende, och hotade säkert henne med jaaa jag skulle säga upp min premie på studs och byta försäkringsbolag osv..Efter en kort stund lovade vederbörande mig att när jag kom till min stad så skulle jag ha en hyrbil väntandes på mig! Duktig tjej tyckte jag verkligen serviceinriktad osv... Ringde polis anm bilen och sedan fick jag ringa maken. Maken släppte allt han hade för händerna och körde och hämtade mig. Kom till min hemstad och vi åkte och hämtade min väntande hyrbil. Personalen på tappen hade haft häcken full för att fixa fram den "det var tydligen" jättebråttom..! Dagen efter åker jag till mottagningen , och kör in på ett nytt våningsplan och VAD stod där tror ni??? BILEN!!!!!! Öhhhh, nej det är inte sant, jag krymte till en microskopisk varelse!!! Jag hade lyckats parkera den på annat våningsplan!!!! Ok, jag började med att ringa polisen och förklara att jag själv hade hittat bilen! (jag tänkte att dom skulle bli liiiite imponerade av mitt detektivarbete och kanske glömma att fråga hur...)Tyvärr vad jag bedrog mig , nästa följdfråga var_Jasså hur har du burit dig åt då?(Alltså maken tll tjafsande poliser tänkte jag men sade inget)Jaaaa alltså bilen är oskadd och hittad så nu kan ni avskriva ärendet tyckte jag. Men se där, gick jag bet, farbror polis är inget att leka med, tillslut hummade jag fram att jag råååkade hitta bilen på ett annat våningsplan!!! Åhh jag riktigt kände vad vederbörande tänkte om mig, uuugh!! Sedan kom ju nästa samtal och det var till försäkringsbolaget!!! Jag vill här och nu betona att ingen var lojal mot mig och ville åta sig detta samtalet... Körde hem min hyrbil och lämnade den där jag hade tagit den, maken kom och tillsammans fick vi åter igen åka till GBG. Satte mig i min bil och åkte iväg, maken hade åkt redan. Där hade historien kunnat sluta lyckligt som sig bör men ack,det kommer mera, det kommer mera!!! Ut från p-huset, jag är trött har ont och det är mörkt regnigt och vad tror ni, där är en helskum korsning och jag kommer från höger sida ska svänga över 4 filer och det är dessutom rusningstrafik!!! Kör ut och pang en stor gigantisk audi A6 kör rakt in i mig!!! Inga person skador men bilen gick ju inte att flytta! Ringde polisen och maken!! Maken trodde att jag på fullaste allvar drev med honom efter att han först hade försäkrat sig om att jag inte var skadad. Det var bara att vända bilen och köra till polishuset för att möte upp mig där. Jag kunde inte med att ringa försäkringsbolaget denna gången utan jag bestämde mig för att ta makens stora bil innan jag fick tillbaka min... ALLTSÅ; ÄR DET NÅGON SOM SLÅR DETTA?????