torsdag 19 mars 2009

Nästa historia ur familjeakten...

När jag ändå håller på att dyka i minnenas bank kom jag att tänka på nästa pikanta historia. Denna historien utspelar sig för x-antal år sedan. Cyberdrottningen och Boulkungen befann sig i Prag och jag skulle möta upp dom där nere, sedan skulle vi tillbringa några dagar där och sedan skulle vi hemåt I ett tidigare inlägg berättade jag om Boulkungens kämpar anda:) Och här kommer mera. Pappa och jag hade bestämt att vi ska göra "Prag"per fots, och pappas barndomskompis skulle göra oss följe. Dessa äldre belevrade herrar mina damer och herrar är i topp form, jag menar super form!!!Varje år cycklar dom i bergen och vandrar osv... Så här skulle jag förbereda mig minitiöst, med bra skor.Tack och lov. Vi träffade kompisen i centrala Älskade Prag. Sedan började vi att vandra det var ca 30 grader och luften stod stilla inte en vindpust, vi började med vandringen mot amerikanska ambassaden, där brukar "vanliga" människor med civiliserade hyfs åka linbana, men inte vi inte, dom började att fråga mig försiktigt om vi skulle gå..-Självklart ska vi gå! Och det gjorde vi, vi gick och gick och jag häll stenhårt tempo så dom fick faktiskt bromsa mig:)) När vi hade gjort hela gamla stan (efter ca 4 timmar)så skulle kompisen åka hem, vi följde honom till tunnelbanan efter att dom hade försäkrat mig om att jag hade en stående inbjudan till deras årliga killträffar eftersom jag var en värdig vandrare!!!! Historien hade kunnat sluta här och jag hade kunnat gå med en stolt gloria men den fortsätter. Efter att vi hade lämnat pappas vän vid tunnelbanan, så kom vi på att vi hade missat våran spårvagn, med marginal. Ok, vi beslöt oss för att vandra hem efter våran pikanta promenad, så vi fortsatte att gå och gå soljäkeln brände sina obarmhärtiga strålar ner på oss, svettet pärlade sig men vi bet ihop. Nu var det tävling på hög nivå, vem som skulle ge sig, spänningen var oliiiidlig, till slut var jag tvungen att hoppa in i en närbutik för att köpa något att dricka, men då hade pappa bestämt sig att han skulle vara värst och han skulle minsann inte dricka:)) Efter två timmar var vi framme vid lägenheten när vi kom innanför dörren och vi tog av oss skorna så hördes det en misstänksamt pyyyyyyys ljud, när jag tittade förvånad ner på mina fötter så, såg jag att där fötterna brukar vara, var där två bar ballonger:)) Pappa sade inget utan gick raka vägen till sovrummet och jag gick in till mig och bokstavligen svimmade i sängen. Sedan kom Cyberdrottningen sval och oförskämd fräsch och undrade om vi var knäppa på något vis:)) Vi gick inte ut mera den dagen:))