måndag 9 mars 2009

Måndag

I morse så stod jag i duschen som vi har i källarplan och då hörde jag en sjuhelvetisk jäkla smäll!!!! Jaha, tänkte jag nu har vovvsingarna vält omkull något när dom har jagat runt som galningar, och gör mig färdig. Kommer upp på övervåningen och det första jag ser är ett par fötter som ligger på golvet, mellan toaletten och hallen. Jag rusar gallskrikande dit och ser maken liggandes på golvet. Ok, upp med fötterna tar pulsen på honom och håller kontakten med honom. Kollar pupillerna och ger honom extra näringslösning,jag vill ju givetvis ringa SS direkt men , här var det ingen pardon, ni anar inte hur bestämd min make kan vara, ja det var bara att "gillra" läget. I morgon ska han till ss, så då får han väl ta det där, just nu har syster Monika gått i strejk och terapeuten Monika finns inte utanför terpi rummet, fru Monika är på bristningsgränsen av trötthet, Och donatorn Monika,hälsar "help you self". Kvar är en obstinat Monika och hon är visserligen mycket bra att ha men kanske inte i sådana lägen,hihihi