måndag 2 mars 2009

INTE DETTA OCKSÅ...

Telefonen ringde i mose och jag orkade bara inte svara, det går bara inte att mobilisera mig. Nåväl, när jag ändå "masade" mig upp, blev jag lite orolig, tänk om det var från sjukhuset... Så jag ringde maken som inte svarade ringde igen och samma resultat. Ok han kanske är på operationen för att ta bort cvk:n. Så gick jag och lade mig igen, det säger något om mitt allmäntillstånd eller. Somnade och vaknade försökte att ringa maken igen med samma uteblivna resultat! Ringde avd och fick prata med ssk, där. Jo vid, vid 4- tiden i morse (sammatid som jag vaknade alltså) så hade maken börjat att spy! Herrejävl allt utom det... Men värderna från njuren är nästan på normal nivå dom har gått ner ytterligare, (när maken lades in hade han kreatinin värde på 800, idag var det på 136, och normalvärdet är mellan 100-120)så njuren arbetar helt oberoende av den ev magsjukan. Dom har tagit odling och väntar på ett svar. Men det här är inte sant! Själv är min beaktningsvärda vikt nu på hela 74 kg!!! Jaja, jag får ta det, maken gick ju upp fem kilo på en vecka efter sin första operation. Det är ju inte ovanligt att man går upp i vikt efter en sådan operation just pågrund av alla elektrolyt rubbningar, så när fåfängan sätter sina spår måste jag tänka på varför jag väger så mycket som jag gör, det är ju knappast för att jag äter så mycket:))