tisdag 31 mars 2009

Det här med att köpa hund på blocket...

Om det är någon som har missat det så är jag fullständigt hundtokig, jag hittade en Eng Bulldog på blocket för 15000, det var en fin hane som är ett år gammal, eu pass, stamtavla osv...Står det i annonsen. Eftersom jag av naturen är nyfis av mig och väldigt intresserad av just EngBulldog så ringde jag... Jo visst var hunden kvar, dom hade bara haft den sedan i jan,,, den var inte registrerad i Sverige, den kommer från utlandet. Ok vad har den för stamtavla... Njaaa, det skulle vedebörande återkomma med! Hunden var chippad i allfall. Ok vad har den för chips nr, undrade jag då,(för det kan man slå upp), nä den var inte chippad i Sverige. Det behöver den inte vara det kan man kolla upp ändå enligt europeiska regler, svarade jag. Är den veterinär besiktad då, undrade jag vidare(köp aldrig en hund som har veterinär besikting som är äldre än 1v, skulle fallet vara så, så får säljare helt enkelt ombesiktiga hunden, thats it), jo hunden var besitigad, men inte här i Sverige...! Sedan kunde vederbörande gå ner till 10,000 eftersom jag verkade vara rätt person. Jag blir ju såååå jäkla sugen , men det var lite för mycket saker som INTE stämde, och vederbörande har fortfarande inte skickat stamtavlan..!:((( Jag hoppas av hela mitt hjärta att vovven, får ett bra hem. Tyvärr inte hos oss:((