söndag 29 mars 2009

Det här med att beskära träd

För många herrans år sedan så var syrran och jag i Spanien. Jag tror bestämt det var andra året föräldrarna hade huset där. Cyberdrottningen och Boulkungen hade som sig bör planterat några träd i trädgården, bland annat ett apelsinträd. Ännu än i dag vet jag inte vems ide det var, säkert syrrans (det är ju hon som är så irriterande huslig och hon har dessutom den dåliga smaken att ha gröna fingrar) så beslöt vi oss för att göra våra arma föräldrar glada, och vi skulle leka trädgårdsmästare... Sagt och gjort fram med trädgårdsredskap..(som sagt detta är många år sedan, och syrran hade precis börjat att lära sig lite om trädgård, och jag har fortfarande inte börjat!!). Vi klippte och klippte, till slut så var det låååånga lycktstolpar kvar av apelsinträden, ojojoj! Vi hade missat att man ska klippa på höjde, vi klippte på bredden:)) Stackars Cyberdrottningen och Boulkungen, dom fick chocken när dom såg resultatet:) Efter denna händelsen så varje gång vi åker ner så får jag förmaningar att jag INTE ska klippa i något,hihihi. Varför jag kom tänka på denna händelsen just idag... Maken och jag har klippt träd i trädgården och det kanske inte var samma resultat men, njaaa, man kan skönja en viss likhet!!!