fredag 16 januari 2009

Alltså jag bara måste...

Dom senaste dagarna har det väl ändå inte kunnat att undgå någon, debatten "Lisa Marklund" har blossat upp till ohyggliga proportioner.. Jag har försökt att blogga innan och göra en länk till en artikel, men det gick käpprakt åt skogen. Därför skriver jag detta inlägget istället. I den aktuella artikeln, träder mannen med dom svarta ögonen fram. Oj vad det var synd om honom, han hade fått livet förstörd??? Herregud är det verkligen ingen som reagerar?? Ska vi börja göra hjältar av kvinno misshandlare?! När jag gjorde mitt examensarbete så arbetade jag med kvinnor som har levt i destruktiva förhållanden. Det som slog mig var, att fortfarande så försöker man, om det går att lägga liiiite skuld på kvinnan. Typ, hon kan väl gå ifrån honom, hon provocerade till detta osv...Allt för att skydda mannen som slog.!?! Till det säger jag bara PYTTSAN!!! Oavsett så kan man ALDRIG någonsin acceptera att en man slår. Totalt fullständigt oacceptabelt. Att kvinnan inte lämnar förövaren beror på att han har tagit självkänslan ifrån henne.(Brutit ner henne) Att tro sig att detta fenomenet bara inträffar inom en viss social grupp, är bara en skröna! Tro mig. Det mannen med dom svarta ögonen inte kan frånsäga sig var det faktum att han faktiskt satt inne för just misshandeln av "Mia"! Så jag fattar inte överhuvudtaget att man ska höra en kvinno misshandlares version. Jag fullkomligt skiter i hans version, han ska ha behandling för sitt icke accepterade beteende. Innan dess är det ganska oväsentligt vad han har för banala ursäkter att komma med!!