tisdag 6 januari 2009

Så kan det fungera i sjukvården...

Pratade med maken på telefonen. Han hade fortfarande inte fått svar, på ett prov dom hade tagit tidigare på dagen. Sedan säger min älskade vän att hans problem med magen är åter igen igång. Jag frågade honom om han hade sagt ifrån, men han "avvaktar". Nåväl efter att jag har pratat med honom ringde jag själv avdelningen och sade som det var. Den nya sköterskan jag pratade med, sade att hon kanske ska avvakta med att kontakta läkaren tills i morgon..?? Då svarade jag att det ska hon verkligen inte göra, utan att hon ska ringe efter läkaren för det är faktiskt det dom har betalt för. Det finns en orsak till att maken ligger inne! Hon menade på att läkarna på dagen känner honom mera dom som har jouren. Då förklarade jag att det gör dom verkligen inte. Utan att det ska göras nu eftersom det är när han har ont som man kan få indikation på vad det är... Herre jävlar, vart brakar det hän med sjukvården?? Hmm, jag har en känsla av att min make, suckar i sitt stilla sinne över mig...