lördag 31 januari 2009

Grannar...

Jag är i vanliga fall en mycket frispråkig kvinna:)) Jag säger vad jag tycker och vill jag inte vara obekväm så kan jag också vara tyst! På gatan där vi bor så har vi bott i 13 år.(har aldrig tidigare bott så länge på ett ställe) Det är sådant gammalt kvarter som inte byggs i dags läge. Sedan har det byggs kvarter bakom oss men just våran gata är väldig speciell, för sitt unika läge skull... Nåväl när det begav sig och jag flyttade in så hade det inte varit någon flytt på dom närmaste 20 åren! Jo det är sant. Nu har det skett ganska mycket flytt, (ja alltså INTE på grund av mig, det vill jag här och nu påpeka:)), men på grund av generations byte... Nåväl för två år sedan så flyttade det in en ny familj tvärs över gatan och jag har fått ett objekt att reta mig på..:) karln i huset har inte alla "pommefrites på tallriken, "det är något som inte stämmer! Jag kallar honom "rediga Arne med spott gluggen mellan tänderna) Ganska långt namn, men det är bara sååå passande. Alltså denna gatan där det är lugnt och skönt ingen stör sig, alla sköter sig själva ja ni vet en sådan trevlig atmosfär, så kommer detta stolpskottet till karl och flyttar in. Han vet inte vad ordet hänsyn är, han renoverar detta huset precis överallt!!! Han bli dessutom ALDRIG färdig, jag tycker synd om hans sambo precis som huset och redige Arne, är hon ny, fast lite begagnad...Ja ni vet.. Redige Arna har dessutom den ypperligt dåliga smaken att digga dansbands musik... KL 23 å kvällen...Jo ni läste rätt den knäppskallen sätter på musik kl 23,00 på en vardags kväll när han målar ytterfasaden!!! Så vi andra vare sig vi vill eller inte, får äran att lyssna till dansbands trams!Ingen tanke på att det kan finnas någon i hela denna värld som inte har semester och ska arbeta dagen efter... Jag var så "pisst" att jag öppnade sovrumsfönstret som vätter ut mot gatan och slängde upp högtalarna i fönsteröppningen för nu jäklar, så skulle det spelas musik, men då var det "fnurr" på högtalarna som är kopplade till datorn så det sket sig, tyvärr. Söndagen INNAN våran ordinarie nyårsafton kl 23:50 börjar det att skjutas raketer och smälla smällar, vi hade inte gått och lagt oss och vi satt i vardagsrummet i godans ro. Jag vet att jag sade vid första smällen att-det skulle inte förvåna mig om det är Rediga Arne som är i farten.. Maken och jag reste oss och gick till ytterdörren som vätte mot framsidan vad tror ni att vi fick se??? JO REDIGE ARNE, han firade sin egna nyår!! Då var jag så att det kokade Jäkla idiot skrek jag . Hmm kanske inte så diplomatiskt han har inte hälsat på mig efter det:)) Suck stön pust, Thats life! Istället för att säga till honom så vill jag reta mig på honom och DET GÖR JAG GÄRNA OCH OFTA!!!